Ørevoks (vedhæftet billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.321 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. december 2023

Anonym trådstarter

Hej

Min dejlige søn på2,5 er sund og rask, fejler ikke noget. Men har utroligt meget ørevoks?

Han udvikler sig meget og er motorisk fremme, hvilket er virkelig dejligt tænker ikke det er væske eller noget andet. Han har bare sltid haft utroligt meget.

Han klager ikke over det, men jeg føler jeg skal rense hver 2 dag med vatpind(selvom jeg godt ved jeg ikke må, men synes det er en smule klamt)?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Der er da ikke meget på billedet ?

Jeg har 2 ud af 4 børn som også har meget voks, den ene har fået renset det ved ørelæge nogle gange fordi det gik ud over hans hørelse.

Hvordan har hans sprog?

Anmeld Citér

30. december 2023

Anonym trådstarter

Det fordi jeg fjernede det for et par dage siden, der plejer at være en del! 

Han er rigtig godt med sprogligt.

Anmeld Citér

30. december 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Det fordi jeg fjernede det for et par dage siden, der plejer at være en del! 

Han er rigtig godt med sprogligt.

Så ville jeg ikke gøre noget ved det, andet en at rense med en klud i stedet. Du kan evt bruge olie (sådan noget ørevoksolie) til at blødgøre med. Som du ved undgå vatpinde

Anmeld Citér

30. december 2023

Anonym trådstarter

Tak for rådet. Det vil jeg gøre!

Anmeld Citér

30. december 2023

Alha

Profilbillede for Alha

Ja, jeg stemmer i over for olie. Min ældste blev set i ørene ved en ganske almindelig børneundersøgelse omkring de to år, mener jeg, og der syntes sygeplejersken, at han havde meget ørevoks. Men han hører altså godt nok. Hvis han pludselig skulle blive dårlig til at høre, anbefalede sygeplejersken, at jeg kunne tage en lille pipette og dryppe et par dråber madolie i begge ører. Så skulle ørevoksen løsne sig 

Anmeld Citér

1. januar 2024

Anonym trådstarter

Hvad tænker i om hygiejne? For man kan tydeligt se det,  går meget op i han har rene nyklippede negle redt hår osv, rent tøj. 
Man kan tydeligt se det…. Orange klatter…

Anmeld Citér

2. januar 2024

Alha

Profilbillede for Alha

Ørevoks er ikke uhygiejnisk, selvom det ser ulækkert ud. Det er naturligt forekommende, men man hverken lugter eller får infektioner af at have ørevoks man kan dog være uheldig og skubbe ørevoks med vatpind tæt op ad trommehinden, så man hører dårligt og bliver svimmel. Det er bedre at skylle ørene med lunkent vand i en stor boldpipette og fjerne overskydende omkring ydre øre med med en fugtig klud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.