Gravid udenfor livmoder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.779 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2023

Anonym trådstarter

Hej.

Ville man kunne mærke en graviditet udenfor livmoderen før 4+0? Har fået ondt i højre side, nederst i maven (højere end underlivet/lige over). Kan det være graviditet udenfor livmoderen, eller behøver jeg ikke være nervøs når det er så tidligt? Det først d. 2 januar jeg bør kunne teste. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2023

Anonym

Umiddelbart nej for der er den stadig så lille jeg havde det som du beskriver det og det var den side ægget havde frigivet sig fra. 

Anmeld Citér

28. december 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Umiddelbart nej for der er den stadig så lille jeg havde det som du beskriver det og det var den side ægget havde frigivet sig fra. 

Okay godt. Har bare to børn i forvejen og har aldrig prøvet noget lignende eller mærket noget lignende nærmere. Og har også haft to spontane aborter. Synes bare det mærkeligt, fordi det er en konstant smerte og det er jo alligevel over en uge siden jeg havde ægløsning. 

Anmeld Citér

29. december 2023

Hejdu

Jeg mærkede det først 6+3 og det var altså ganske kraftige uudholdelige smerter, som i: jeg blev helt bleg, fik koldsved og kunne kun ligge sammenkrøllet på sofaen. Jeg kunne ikke mærke, hvilken side det var i til en start. 

Hos mig startede smerterne i det øjeblik, jeg rejste mig fra stolen efter aftensmad og fortsatte indtil kl. 10 om formiddagen dagen efter, hvor jeg i mellemtiden havde været ved vagtlægen om natten og var blevet akut indlagt på sygehuset om morgenen, da jeg var ved at besvime på en stol på afdelingen for kvindesygdomme. 

Jeg ved ikke, om forløbet er det samme for alle. 

Anmeld Citér

30. december 2023

mor_til_2_

Hejdu skriver:

Jeg mærkede det først 6+3 og det var altså ganske kraftige uudholdelige smerter, som i: jeg blev helt bleg, fik koldsved og kunne kun ligge sammenkrøllet på sofaen. Jeg kunne ikke mærke, hvilken side det var i til en start. 

Hos mig startede smerterne i det øjeblik, jeg rejste mig fra stolen efter aftensmad og fortsatte indtil kl. 10 om formiddagen dagen efter, hvor jeg i mellemtiden havde været ved vagtlægen om natten og var blevet akut indlagt på sygehuset om morgenen, da jeg var ved at besvime på en stol på afdelingen for kvindesygdomme. 

Det er meget lige som min oplevelse  

Jeg kunne dog tydeligt mærke hvilken side og blev også lam i armen fra den side fosteret sad. Men var også 7-8 uger henne  

Til TS: 

Man får ofte smerter i æggestokke og æggeleder og i det hele taget hele livmoderen når man er gravid  

Siger den gravide 10+0 der har ligget vågen hele natten med skiftende smerter i den ene eller anden side

Anmeld Citér

31. december 2023

Anonym trådstarter

Hejdu skriver:

Jeg ved hvad du mener. Jeg var selv i voldsomme lignende smerter engang. Jeg lå i smerter der var meget værre end mine veer (som virkelig var grumme) og blev sendt på hospitalet efter de havde slået det ned med virkelig stærk smertestillende i 2 døgn. De troede nemlig det var en graviditet udenfor livmoderen, men det viste sig så at være blindtarmsbetændelse, som de endelig opdagede ved at åbne op og opererer, da jeg nægtede at blive ved med at blive dopet med kraftig smertestillende i form af stikpiller, da alt andet blev kastet op. Det var først nummer 6 vagtlæge der gad lytte på min bekymring om blindtarmsbetændelse, som sendte mig ind til en scanning for graviditet udenfor livmoderen, for at eliminerer den mistanke inden de sendte mig i operation. Så ved godt at smerterne var meget meget værre end denne. 

men læste så, at det kun er nogle graviditeter udenfor livmoderen, hvor det blev så slemt og nogle “nøjes” med mindre smerter, eller at det kunne gå til grunde af sig selv. Så tænkte om smerterne kunne være så milde, fordi det var noget tidligere end man normalt opdager en graviditet udenfor livmoderen, som ofte først er omkring/efter uge 6. Men håber ikke det er tilfældet

Anmeld Citér

1. januar 2024

Anonym trådstarter

Kan godt mærke jeg ikke helt tør glæde mig endnu.. Synes ikke jeg har haft ligamentsmerter både i siden som beskrevet og midt på (kommet til), på samme måde de andre gange. 

men her er min 1 januar test.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. januar 2024

Anonym trådstarter

mor_til_2_ skriver:

Det er meget lige som min oplevelse  

Jeg kunne dog tydeligt mærke hvilken side og blev også lam i armen fra den side fosteret sad. Men var også 7-8 uger henne  

Til TS: 

Man får ofte smerter i æggestokke og æggeleder og i det hele taget hele livmoderen når man er gravid  

Siger den gravide 10+0 der har ligget vågen hele natten med skiftende smerter i den ene eller anden side

Ja, men har bare aldrig mærket noget på samme måde før, og har trods alt været gravid 4 (nu 5) gange - (2 børn). Og synes virkelig start symptomerne er meget meget anderledes. Jeg ved godt det også kan være det, men har bare næsten haft ens symptomer alle de andre fire gange

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.