Hjælp til Sygefravær social og sundhedshjælper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

559 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. december 2023

Anonym trådstarter

Hej

nu har jeg googlet og prøvet at forstå hvordan sygefraværs perioder skal forståes. Men jeg har stadig ikke forstået det

er der en venlig sjæl der vil forklare mig det ?

jeg er uddannet social og sundhedshjælper og ansat 37 timer på plejehjem men stadig i min prøve periode på 3 mdr som udløber i januar. 

hvordan skal en sygefraværs periode forståes?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Men er du syg? Almindelig syg eller alvorligt syg? Når du når op på 120 sygedage på et år, kan du opsiges med en måneds varsel. Er du syg mere end en uge kan arbejdsgiver forlange lægeerklæring da de kan søge sygedagpenge ved langvarig sygdom. 

Anmeld Citér

26. december 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Inden for de første 3 måneder, kan du blive opsagt for ingen ting og så er det ligemeget om der er 1 eller 10 sygeperioder .

En sygeperiode er fra du sygmelder dig til du raskmelder dig, ny periode når du sygmelder dig igen 

Anmeld Citér

26. december 2023

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Men er du syg? Almindelig syg eller alvorligt syg? Når du når op på 120 sygedage på et år, kan du opsiges med en måneds varsel. Er du syg mere end en uge kan arbejdsgiver forlange lægeerklæring da de kan søge sygedagpenge ved langvarig sygdom.