Er der nogen herinde der er medlem af FOA eller der har meldt sig ud?? Hvis I har meldt jer ud, har I så fortrudt??
Jeg har været medlem lige siden jeg blev elev som sosu, og det er altså mere end 14 år siden, og jeg har ikke en’ eneste gang haft brug for FOA, så overvejer at melde mig ud, da deres medlemskab er blevet dyrere. Skal give 901 kr hver måned. A-kassen er så også med i de 901 kr, men alligevel… jeg vil da kunne spare nogle hundrede kr ved kun at melde mig ud af selve fagforeningen. Jeg har været på mit nuværende arbejde siden 2009.
Hvad tænker I? Vil det være dumt at melde sig ud??
Jeg er ikke medlem af foa, men jeg har været medlem af DSR. Jeg meldte mig ud af DSR for ca. 2 år siden. Årsagen til at jeg meldte mig ud var pga. strejken. Jeg måtte ikke tage på ferie med mine børn. Min svigerfar tog så med istedet for mig, men jeg var så psykisk påvirket af at jeg ikke måtte være sammen med mine børn fordi andre havde sagt nej til overenskomst handlingerne. Ferien var jo købt og betalt og vi kunne ikke få pengene tilbage da forsikringen ikke ville dække, da man jo selv er skyld i at strejke. Det var kun hvis man havde forsikring hos bauta at de dækkede.
en af mine kollega, en enlig mor mistede 36.000kr. Ferien var jo købt og betalt.
Mine børn formåede da alligevel at have en god ferie med deres far og farfar, men min største er ekstremt bekymret for om jeg må komme med på ferie hver gang en ferie nærmer sig.
min yngste er ikke bekymret, selvom det var ham der var mest påvirket dengang, han var så også kun 3 år, så han kan formentligt ikke huske det. Han snakker i hvert fald aldrig om det.
jeg ved at det er egoistisk at melde sig ud og ikke kæmpe for fællesskabet, men jeg har simpelthen været så påvirket af at få frataget min fri vilje og dernæst arbejdede jeg jo mere end de 32 timer jeg var ansat på under strejken, da vi jo også fik pålagte vagter og ikke fik ekstrabetaling for det. Vores normering under strejken car langt bedre end den ville have været i hverdagen.
jeg har ikke fortrudt at jeg meldte mig ud af DSR. Jeg ved ikke om jeg bliver medlem igen nogensinde, men jeg kan jo melde mig ind igen, hvis jeg har lyst.
Anmeld
Citér