Hæmorider og andet.. udhæng. (Tabu)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.087 visninger
3 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. december 2023

Anonym trådstarter

Hej alle. Kæmpe tabu 

jeg fik for 9 år siden mit sidste barn. Under fødslen fik jeg en hæmoride - sagde personalet. Og jeg fik en salve med hjem. Det hjalp ikke rigtig. Jo på smerterne, men ikke selve “knuden”. 

nu er det 9år siden. Jeg har svært ved at tømme når jeg laver stort. Jeg kan tydeligt mærke at jeg ikke kan få alt med ud. Jeg har klart stadig en hæmoride eller rester fra en. Men. Jeg har altså også prolaps. Altså decideret tarmen der popper ud og vender på vrangen, ved den mindste smule pres. Jeg er i tvivl om jeg ikke kan tømme ordentligt pga prolaps eller om jeg har en nedsynkning  af en art også… Jeg synes det er så pinligt! Jeg har svært ved at tørre mig ordentligt ren, pga en kombi af at det er umuligt at tømme rigtigt og det er noget rodet noget dernede. 
jeg er enormt bevidst om ikke at slappe for meget af under sex hvis min kæreste er bag mig, da jeg er bange for hvordan jeg ser ud deromme hvis det popper ud. Analsex gør mig usikker da jeg føler det er noget rod deromme og i øvrigt altid usikker på hvor ren jeg er. Jeg skyller mig af og til, men der ændrer ikke på at jeg føler mit anus ligner enden på en bavian.

hvad kan man gøre?? Please sig at andre har prøvet det her. Anonyme svar er muligt! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg tænker at den eneste udvej, er at tage kontakt til dun læge og få kigget på. Selvom du synes det er pinligt og tabu, så er det normalt for lægen at kigge på forskellige ting i det område. Også skal du fortælle at du oplever problemer med at komme helt af med afføring.

Lægen kan bedre se hvordan det ser ud, og om det afviger fra “normalen”, og dermed de hvad der er næste skridt.

Anmeld Citér

22. december 2023

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Du skal da forbi egen læge eller en gyn obs fysioterapeut����Det er tabu for dig, men de har set det hele før. Afsted med dig - held og lykke!!

Anmeld Citér

22. december 2023

Anonym

Af sted til lægen Du skal ikke rende rundt med en mulig prolaps. Du kan muligvis have en defekt i bindevævet mellem skede og tarm også, der gør at en fyldt endetarm buler ind i skeden (det vil du kunne mærke hvis du fører en finger ind i skeden når du føler du ikke kan tømme dig) det kan være med til at forværre problemet med prolaps.

Du kan også prøve at mærke indvendigt i skeden hvis du lader en finger glide fra toppen og ned (i retning mod tarmen) kan man, hvis man har en defekt i bindevævet, mærke at der er "hul" = en fordybning der er meget blød og ikke spændstig som resten af skedevæggen.

Men uanset hvad skal du til læge og have en henvisning videre -og lad dig ikke spise af med at "sådan er det at have født, det lærer du at leve med". Der er mange der får gener efter fødsel og langt de fleste kan fikses! Man ville heller aldrig møde en med et brækket ben og sige "ja det må man jo tage med når man vælger at tage på skiferie, du lærer at leve med det"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.