38 uger - tyngdefornemmelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2023

Anonym trådstarter

Hej! Jeg er 38 uger henne, og er begyndt at opleve den her trykken/tyngdefornemmelse. 
det er både i hvile og når jeg går. 
Var ude og gå i dag, fik lidt plukkeveer og tog en pause da jeg rejste mig igen, trykkede det MEGET nedad som om babys hoved var på vej ud stoppede op og så gik det væk. Har siden turen i eftermiddags haft den her tyngde fornemmelse, om jeg står/ligger/sidder det føles virkelig som om baby prøver at trykke sit hoved ud , ikke så voldsomt som på gå turen, men sådan små tryk hele tiden med alt fra 5 til 10 minutters mellemrum..  

Er det helt normalt det trykker sådan nedad eller er der noget i gære? Nogen erfaringer?

pft

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2023

Anonym trådstarter

Måske nogen genkender dette også?: 

jeg har sovet SÅ dårligt de sidste 2 nætter; vågnet hver anden time ca med ekstrem halsbrand (må praktisk talt sidde op og sove, har haft halsbrand de sidste 4-5 uger men særligt i nat var EKSTREM ikke engang alminox ku tá det!), uro i kroppen/benene særligt, og render på wc og tisse hele tiden (urin er tjekket i forgårs og er ren).

Anmeld Citér

20. december 2023

Anonym

Sådan er det vidst bare til sidst i graviditeten.

Anmeld Citér

20. december 2023

Anonym

Det er helt normalt, baby står sikkert dybt og det er det du kan mærke. Jeg havde tyngdefornemmelse i 4 uger, fødte ikke før af den grund fødte 40+6

Anmeld Citér

20. december 2023

Anonym

Sådan kan det føles når/hvis babys hoved sidder langt nede i bækken. Det er helt normalt og jordemoder kan se det på en scanning om det er det. Mega genererende men  sådan er det for nogen. 

Anmeld Citér

20. december 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg havde en fornemmelse af at have en kanonkugle i bækkenet. Jeg fødte dog ikke før tid af den grund, og ja, halsbrand er også almindeligt, da baby fylder godt derinde

Anmeld Citér

20. december 2023

Anonym trådstarter

Tænkte heller ikke som tegn på fødsel - men mere hvordan man går og har det op til fødslen. Ved godt de eneste egentlige tegn på fødsel er vandafgang eller veer

Anmeld Citér

20. december 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Du lyder bare højgravid

Anmeld Citér

21. december 2023

Anonym trådstarter

Noget er på vej ihvertfald..  

fik nogen veer i nat i en times tid som Så stoppede igen. (Gjorde jeg også med min datter dagene op til fødslen) og tyngde fornemmelsen er meget mere til morgen.. 

kan være hun vælger at blive et julebarn det ville da også være en julegave der vil noget

Anmeld Citér

21. december 2023

mor_til_2_

Anonym skriver:

Noget er på vej ihvertfald..  

fik nogen veer i nat i en times tid som Så stoppede igen. (Gjorde jeg også med min datter dagene op til fødslen) og tyngde fornemmelsen er meget mere til morgen.. 

kan være hun vælger at blive et julebarn det ville da også være en julegave der vil noget

Ej hvor spændene Det kunne da være en skøn lille gave at komme hjem med god fødsel når tiden er <3 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.