Kønssygdomme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2023

Anonym trådstarter

Hejsa - lidt skørt spørgsmål, men jeg håber at der tilfældigvis sidder en med forstand på det, eller en der har erfaring med lige det

I forbindelse med et rutinetjek hos gynækologen tog hun en klamydia og gonore test på mig. Den er negativ - heldigvis

Jeg fik for lidt tid siden en kæreste, så vi er selvfølgelig fast sammen og har “ubeskyttet sex”. Vi havde snakket om at få taget kønssygdomtest længe, men pga. travlhed og andre omstændigheder, er det ikke blevet gjort endnu. Vi har dog allerede bestilt tid (min har jeg så tænkt mig at aflyse nu).

Så til mit spørgsmål - Da min test nu er negativ, og vi har været regelmæssigt sammen 1-3 gange om ugen det seneste halve år, kan vi så aflyse hans tid også og tænke at han også er negativ, eller er det muligt at han er smittet med en af delene fra før vi mødte hinanden, men på magisk vis ikke har formået at smitte mig??

Så ved jeg godt at “man ved aldrig om han har været med andre i mellemtiden også og fået det derfra” - men den vinkel har jeg altså ikke behov for at høre

Måske et dumt spørgsmål, men jeg er nysgerrig

Rigtig god dag til jer alle sammen derude!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2023

Anonym

Hejsa - lidt skørt spørgsmål, men jeg håber at der tilfældigvis sidder en med forstand på det, eller en der har erfaring med lige det

I forbindelse med et rutinetjek hos gynækologen tog hun en klamydia og gonore test på mig. Den er negativ - heldigvis

Jeg fik for lidt tid siden en kæreste, så vi er selvfølgelig fast sammen og har “ubeskyttet sex”. Vi havde snakket om at få taget kønssygdomtest længe, men pga. travlhed og andre omstændigheder, er det ikke blevet gjort endnu. Vi har dog allerede bestilt tid (min har jeg så tænkt mig at aflyse nu).

Så til mit spørgsmål - Da min test nu er negativ, og vi har været regelmæssigt sammen 1-3 gange om ugen det seneste halve år, kan vi så aflyse hans tid også og tænke at han også er negativ, eller er det muligt at han er smittet med en af delene fra før vi mødte hinanden, men på magisk vis ikke har formået at smitte mig??

Så ved jeg godt at “man ved aldrig om han har været med andre i mellemtiden også og fået det derfra” - men den vinkel har jeg altså ikke behov for at høre

Måske et dumt spørgsmål, men jeg er nysgerrig

Rigtig god dag til jer alle sammen derude!

Altså sandsynligheden for du ikke er smittet hvis han havde noget inden i har sammen er lille. Men det kan lade sig gøre. Personligt ville jeg lade os begge teste nu så i begge er sikre på der ikk er noget  

jeg har selv prøvet at være smittet uden jeg vidste det (var også rutine tjek det blev opdaget på). Og havde ikk smittet nogen af dem jeg havde været sammen med. Jeg har så kun smittet i halsen men ikk i underlivet. 

Anmeld Citér

19. december 2023

Cerenia

Ja, han kan godt have kønssygdomme selvom din test er negativ. Det vil helt klart være bedst at han også bliver testet.

Anmeld Citér

19. december 2023

Panther

Profilbillede for Panther

Klamydia og gonorré er jo heller ikke de eneste kønssygdomme man kan have/blive testet for.

Anmeld Citér

19. december 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg ville helt sikkert lade ham teste. Det er bare en urinprøve - så det bliver ikke mere simpelt end det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.