Hjælp - ÆL x2 postitiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. december 2023

Stine XX

Hej,

Vi er netop begyndt på projektbaby - og nu har jeg brug for jeres hjælp/erfaring, da jeg er helt grøn på området! 

Jeg har aldrig kendt til min cyklus eller gået op i det, så det er første gang jeg tracker. Jeg er pt. på CD 34. Jeg er testet positiv på ÆL på CD 15 hvilket jo er helt normalt, men i fredags (CD 31) testede jeg igen bragende positiv på ÆL. Jeg havde lidt tegn på ÆL, så derfor tog jeg en test for sjovt. Har taget clearblues digitale begge gange også, som viste smiley. 

Graviditetstest er 100 % negativ, desværre! 

Har ingen tegn på at min menstruation skulle komme, og hvis jeg i fredags testede positiv på ÆL, burde der vel også gå yderligere to uger..

Noget I har oplevet eller kender til? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2023

Darling

Det er desværre normalt, en æltest er ikke ensbetydende med at ægløsning finder sted når den er positiv. Det er blot et tegn på at hormonet stiger. Kroppen kan godt fejle en ægløsning for så at lave den senere eller helt springe den over også lave den i det der skulle have været næste cykus

Din krop har nok fejlet den første ægløsning også lavet den senere.

Anmeld Citér

18. december 2023

Stine XX

Darling skriver:

Det er desværre normalt, en æltest er ikke ensbetydende med at ægløsning finder sted når den er positiv. Det er blot et tegn på at hormonet stiger. Kroppen kan godt fejle en ægløsning for så at lave den senere eller helt springe den over også lave den i det der skulle have været næste cykus

Din krop har nok fejlet den første ægløsning også lavet den senere.

Ja okay - så for at forstå det rigtigt, du tror den ÆL jeg havde i weekenden er den 'rigtige'? :-)

Anmeld Citér

18. december 2023

Darling

Stine XX skriver:

Ja okay - så for at forstå det rigtigt, du tror den ÆL jeg havde i weekenden er den 'rigtige'? :-)

Når den er positiv igen så ja, for i og med din graviditetstest er negativ. Jeg har oplevet en gang at min krop har fejlet æl og lavet den 14 dage senere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.