Fejring af uddannelse! :-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.873 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. december 2023

Anonym trådstarter

Jeg er færdig med min bacheloruddannelse her om lidt, og søger lidt inspiration fra andre, som har taget en videregående uddannelse, eller kender til nogen, der har.

Hvis I tog nogen med ind på skolen til den afsluttende eksamen (i mit tilfælde, bacheloreksamen), hvem tog I så med?

Gjorde I noget særligt ud af det, havde I f.eks. noget boblevand, frugt, kage eller andet med, som kunne nydes på skolen bagefter?

Holdt du et arrangement senere samme dag, eller måske noget tid efter din afsluttende eksamen? I så fald vil jeg gerne høre lidt om, hvor "stort" det var, hvad du gjorde ud af det, hvad du måske serverede eller andre gode idéer at give videre

På forhånd tak, fra en spændt, snarligt uddannet socialrådgiver

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2023

Anonym

Først og fremmest tillykke med den forstående eksamen!

Jeg forsvarede mit bachelorprojekt under corona, så måtte ikke have så mange med. Men under eksaminationen have jeg ud og selvfølgelig vejledere og censor, min mand, mine forældre og 2 kollegaer(jeg skrev i den virksomhed jeg havde studiejob). Lige efter havde kokken på mit arbejde lavet kransekagetoppe og jeg havde sodavand med hvor resten af mine kollegaer mm også var inviteret. Derefter tog min mand, mine forældre ud og spise hvor mine bedsteforældre mødte os. Det synes jeg var virkelig hyggeligt, men jeg er heller ikke til de store arrangementer og mere til noget mindre og intimt.

Nu hvor jeg også står og skal forsvare mit speciale (skal aflevere i januar) der tænker jeg igen min mand, mine forældre og deres nye partnere bliver inviteret med. Og så tænker jeg vi bagefter tager ud og spiser en god frokost evt aftensmad hvis det bliver en fredag. Men jeg tænker ikke at skulle holde andet end det.

Anmeld Citér

16. december 2023

HilliHallo

Tillykke! 

Jeg havde min mand og vores barn med. Mine forældre og svigerforældre. Og så kom min veninde som surprise. 

De havde lidt blomster med. 

Til frokost tog vi alle på café hvor min mormor også kom. 

Om aftenen var min mand og vores barn ude og spise. 

Helt stille og roligt. Var ikke til noget stort men følte alligevel at det skulle markeres. 

Anmeld Citér

16. december 2023

Anonym

Tillykke med den snarlige titel - det fortjener da fejring   Jeg underviser selv på en professionshøjskole, og det er så fedt når de studerende kommer sammen med deres nærmeste og fejrer når bachelorforsvaret er vel ovre.

Som vejleder bliver jeg helt rørt når jeg oplever hvor glade og stolte de er. Nogen har bobler med, andre lidt snacks og ofte får de fx blomster eller lignende. Dejligt når de bliver lidt på skolen fx i kantinen eller lignende - og så tror jeg at mange går ud og spiser frokost bagefter.

Og så kan man jo fx holde en fejring mere i en af de efterfølgende weekender også - en bytur med venner eller hvad man nu er til God fornøjelse!! 

Anmeld Citér

18. december 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Da vores den store blev færdig på universitetet tog vi forældre, søskende, bedsteforældre og kæresten ud på skolen og stod klar, når han kom ud fra sidste eksamen. Vi havde bobler, snacks og blomster med. Det var ikke noget, han selv arrangerede. 
Om aftenen tog vi på restaurant og spiste. 

Det behøver ikke være stort, men det fortjener da at blive markeret. Faktisk har jeg ikke hørt om nogen, der holder stor fest ala traditionelle svendegilder.

Og tillykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.