Graviditet - hvor ofte sex?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2023

Anonym trådstarter

Er der nogle studier eller noget, der mener at det er dumt at have sex hver dag for at opnå graviditet, fremfor kun hver 2-3. dag? 
Altså mit spørgsmål lyder på om det er dumt at have sex hver dag, og man måske istedet skal skære det ned til hver 2-3. dag, for at opnå graviditet.. Der jo nogen der mener både at livmoder skal have ro, samt at man skal vente til der er en “ordentlig” klat igen, og ikke kun klatten som har nået at samle sig siden dagen før, hvis i ved hvad jeg mener?  
Håber nogle kan svare mig eller har gode råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

Er der nogle studier eller noget, der mener at det er dumt at have sex hver dag for at opnå graviditet, fremfor kun hver 2-3. dag? 
Altså mit spørgsmål lyder på om det er dumt at have sex hver dag, og man måske istedet skal skære det ned til hver 2-3. dag, for at opnå graviditet.. Der jo nogen der mener både at livmoder skal have ro, samt at man skal vente til der er en “ordentlig” klat igen, og ikke kun klatten som har nået at samle sig siden dagen før, hvis i ved hvad jeg mener?  

Hej, 

Jeg tror at det er forskelligt fra person til person

Vi havde sex næsten hver eneste dag.

I dag er jeg 10 + 2

Anmeld Citér

14. december 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Hver 2. dag er fint. Sæd lever i dig i gennemsnit 2-3 dage, så der er nye sædceller til at overtage de gamle . Vi havde sex én gang dagen før ægløsning er i dag 18+. 

Anmeld Citér

14. december 2023

Anonym

Sex hver 2-3 dag er fint, chancen bliver ikke større af at have sex hver dag. Så det skal være fordi i har lyst, chancen for en gravditeter bliver ikke højere end 20% i hver cyklus og ofte mindre alt afhængig af alder og andre faktorer nogen er bare rigtig heldige at det sker hurtigt. 

Anmeld Citér

14. december 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sex hver 2-3 dag er fint, chancen bliver ikke større af at have sex hver dag. Så det skal være fordi i har lyst, chancen for en gravditeter bliver ikke højere end 20% i hver cyklus og ofte mindre alt afhængig af alder og andre faktorer nogen er bare rigtig heldige at det sker hurtigt. 

Ved godt chancen ikke bliver større af at gøre det hver dag, mit spørgmsål lød mere på om det gjorde chancen mindre af at gøre det hver dag, eftersom nogle mener at man skal lade livmoderen slappe af, og nogle mener også at man højst skal gøre det hver 2. dag, sådan så der kommer en rigtig “klat” og ikke bare en lille “klat”, ment som i alt det som kan samle sig fra dagen før. Håber du forstår hvad jeg mener

Anmeld Citér

14. december 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Ved godt chancen ikke bliver større af at gøre det hver dag, mit spørgmsål lød mere på om det gjorde chancen mindre af at gøre det hver dag, eftersom nogle mener at man skal lade livmoderen slappe af, og nogle mener også at man højst skal gøre det hver 2. dag, sådan så der kommer en rigtig “klat” og ikke bare en lille “klat”, ment som i alt det som kan samle sig fra dagen før. Håber du forstår hvad jeg mener

Der er umildbart ikke noget videnskabeligt belæg for det ene skulle være bedre end det andet. 
Tænker at man skal gøre hvad der føles rigtigt, og rart! Så det ikke går op i projekt-baby men i får nydt hinanden, og skulle i glippe en uge for lysten er der bare ikke så hellere det end det bliver “pligt-sex”. 

håber det snart lykkes for jer

Anmeld Citér

14. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ah på den måde, nej så længe ingen af jer fejler noget på den front, nedsat sædkvalitet osv så giv den bare gas

Anmeld Citér

14. december 2023

Christy123

Profilbillede for Christy123
Anonym skriver:

Vi havde sex to og fire dage før forventet ægløsning, og jeg endte med en positiv graviditetstest. 

Så det er ikke nødvendigt at gøre det hver dag, tror mere man skal prøve at ramme det rigtige tidspunkt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.