Tigerspring tidligere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.779 visninger
5 svar
10 synes godt om
14. december 2023

SofieTella

Hej. 

Min datter som nu er en måned og en daggammel præcis har været meget pylret og græder og skriger helt uden grundt meget pludselig. Helt hjerteskærende. 

Jeg havde amme vejleder i går som nævnte hun virkede ældre end hun var og det fik mig til at tænke om det kunne være hendes 5 ugers tigerspring der egentlig var kommet før tid? Kan det ske? 

Hun virker anderledes og når hun endelig ikke græder og er pylret så er hun enorm opmærksom, søger efter lys og lyd og reagerer meget hurtigt.

Mvh Sofie T

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

“Tigerspring” er jo en ganske dårligt underbygget teori (som godt nok er formuleret så smart at den næsten kan forklare alt - også de afvigelser som ikke passer ind). Derfor er det en vanskelig rettesnor at forsøge at forstå babyer igennem. Måske er det også lidt overflødigt at prøve - baby viser jo de samme tegn og har samme behov uanset om vi prøver at forudse og bestemme dem som tigerspring, eller bare kalder det helt almindelig udvikling. Alt er faser og sjældent er de lineære og forudbestemte. Kys dit barn og giv ekstra ro og omsorg - lige om lidt har det ændret sig igen - og hver gang du tror du har “regnet den ud”, sker der noget nyt

Anmeld Citér

14. december 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Tigerspring falder forskelligt.. min datter har altid været lidt bagefter med sine spring (2-3 uger), og hurtigt ovre dem, og min venindes på samme alder har været tidligt i sine tigerspring og de har været længe. 
børn er jo forskellige

Anmeld Citér

14. december 2023

Staz

I bogen "Fakta og myter om børns udvikling" gøres det klart, at der overhovedet ikke er tilstrækkelig forskning, som bakker op om eksistensen af tigerspring. Jeg vil derfor ikke lægge en dyt i det, hvis jeg var dig.��

Anmeld Citér

14. december 2023

HilliHallo

Det jo underordnet om det er et såkaldt tigerspring eller ej. Dit barn viser behov for ekstra nærvær, tryghed og kys, så det skal selvfølgelig imødekommes. 

Alt er faser. Barnet udvikler sig hurtigt og så snart der er ro på, så kommet en ny fase. 

Anmeld Citér

14. december 2023

Tip!

Læs baby og ikke mærkelige ting som tigerspring. 
giv nus, kys, hud mod hud, babs (eller flaske) og tænk at om nogle dage er i et helt andet sted. 
Jeg er pædagog og har aldrig tænkt at tigerspring var validt som “derfor gør baby/barnet sådan og sådan. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.