Meget lydt i boligen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2023

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg arbejder med byggeri der ér regler for decibel imellem boliger, både trinlyd og luftlyd. Men. De gælder kun når du bygger nyt eller renoverer. Dvs din udlejer har kun pligt til at efterleve nutiden bygningsreglement ift decibel i vandret skel, hvis han renoverer selve etage adskillelsen.

før i tiden var der ingen regler for det, derfor er gamle bygninger super lydte. 

Ah ja okay ja der har de kun lavet facaderenovering (der indebar gulv til loft vinduer på begge sider af lejligheden) der er problemer med fordi væggene op til vinduerne revner, vinduerne er utætte osv.. men de har ikke råd til at gøre noget ved det så vi har fået besked på at revner i væg osv er noget man må leve med

men kan også høre, når jeg lytter efter at der er stor forskel på om det er børn der går på hælene og tramper eller voksne der går stille og roligt.. vi vænner os nok til det vi er glade for lejligheden på trods!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

En ting er at høre hinanden synes jeg, det genere mig ikke.. men der er grænser for hvad jeg har lyst til at høre/hvor meget.. er bestemt ikke sart, overboen har 4 børn der løber rundt osv, og det rør mig ikke, de kan hoppe, banke, råbe, skrige og have det sjovt alt de vil. 
men at kunne høre naboen tisse som står de ved siden af ens seng så er det meget synes jeg.. 

og så er der jo også det at vi har en lille + en lille på vej, så får det da også lidt skidt ved natteskrigeri mm at de skal høre på os/vækkes.. de har intet nævnt overhovedet! Men synes da også det er synd for dem.. selvom det er som det er og man jo selvfølgelig gør hvad man kan og ikke kan gøre fra eller til.. tænker bare det ville være rart at kunne ihvertfald slippe for tisse lyde og sådan… få lydisoleret så man også har privatliv? 
tænkte der måske var nogen regler omkring decibel i lyd mellem boligerne eller noget… 

Tænker det er svært at lovgive om decibel. Hvad hvis du snorker over en bestemt decibel. Hvad hvis dit barn græder over en bestemt decibel. Skal man så flytte?

Anmeld Citér

11. december 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tænker det er svært at lovgive om decibel. Hvad hvis du snorker over en bestemt decibel. Hvad hvis dit barn græder over en bestemt decibel. Skal man så flytte?

Det var ikke lige så sort/hvidt tænkt
mere ifht selve lydisolationen i bygningen. Altså hvor godt der er isoleret/efterisoleret mellem fx etagerne  

Anmeld Citér

13. december 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Der er lovgivning på hvor lydisoleret der skal være mellem boliger både luftlyd (snak, snork, babygråd) og trinlyd det handler om hvor meget bygningsdelene skal dæmpe lyden. 
men det gælder kun for nybyg og når man renoverer de adskillende bygningsdele, hvilket man sjældent gør  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.