Hvad ville i gøre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.042 visninger
6 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. december 2023

Anonym trådstarter

Sagen er den, at vores hund på næsten 12 år, er blevet syg. Vi har fået tid til dyrlægen idag.

Men... Jeg har mistet mit job for et år siden og endnu ikke fundet et nyt desværre, da jeg blev fyret gik jeg ned med angst og depression og kom derfor på sygedagpenge. 

Min mand tjener ikke så meget, og da vi har tre børn, hus og lån, ja så lever vi virkelig sparet for tiden (det vender forhåbentlig igen).

Men nu vores hund blevet syg og vi vil selvfølgelig ikke have vores økonomi rammer hunden. (Vi elsker virkelig vores hund, og har altid haft råd til at have hund indtil nu).

Men ville i tage lån for at betale dyrlæge hvis det viser sig at blive meget dyrt?

Eller ville i givet en hund på næsten 12 år fred og ikke tage lån ?

Min mand og jeg er nemlig meget uenige, jeg er slet ikke klar til at sige farvel men kan godt forstå min mands synspunkt og han ikke ønsker yderligere gæld. 

Men åh det er hårdt, for synes jo også det ville være forfærdeligt hårdt for vores børn og så lige i juletiden (ikke at der nogensinde ville være et godt tidspunkt at miste et "familiemedlem" i).

Håber virkelig på en god tone i denne tråd, for det sidste jeg har brug for, er at blive slået i hovedet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Sagen er den, at vores hund på næsten 12 år, er blevet syg. Vi har fået tid til dyrlægen idag.

Men... Jeg har mistet mit job for et år siden og endnu ikke fundet et nyt desværre, da jeg blev fyret gik jeg ned med angst og depression og kom derfor på sygedagpenge. 

Min mand tjener ikke så meget, og da vi har tre børn, hus og lån, ja så lever vi virkelig sparet for tiden (det vender forhåbentlig igen).

Men nu vores hund blevet syg og vi vil selvfølgelig ikke have vores økonomi rammer hunden. (Vi elsker virkelig vores hund, og har altid haft råd til at have hund indtil nu).

Men ville i tage lån for at betale dyrlæge hvis det viser sig at blive meget dyrt?

Min mand og jeg er nemlig meget uenige, jeg er slet ikke klar til at sige farvel men kan godt forstå min mands synspunkt og han ikke ønsker yderligere gæld. 

Men åh det er hårdt, for synes jo også det ville være forfærdeligt hårdt for vores børn og så lige i juletiden (ikke at der nogensinde ville være et godt tidspunkt at miste et "familiemedlem" i).

Håber virkelig på en god tone i denne tråd, for det sidste jeg har brug for, er at blive slået i hovedet.

For mig personligt, ville det komme helt an på hvad hunden fejler. dyrlæger plejer at være meget gode til, at råde og vejlede i hvad der er bedst (det er i alt fald min erfaring).

Såh hvis det er noget som kan fikses og hunden kan få et godt liv (det som er tilbage, ved en ældre hund), så ville jeg gøre det, og måske tale om en afbetalingsordning med dyrlægen. 

Hvis det er noget som vil påvirke resten af hundens relative korte liv i en kedelig retning, så ville jeg give den fred.

Husk, at næste gang I skal have hund, så er det nu muligt at tegne en forsikring, som kan være en stor hjælp i sådanne situationer

Anmeld Citér

8. december 2023

HilliHallo

Først og fremmest går det an på hvor alvorlig sygdommen er. 

Hundens alder taget i betragtning, så ville det absolut veje tungt at lade hunden få fred. 

Jeg synes, personligt, det er utrolig dumt at optage lån. Som i virkelig usmart. Du udsætter bare det uundgåelige. Døden. Og så med en gæld oven i hatten. 

Hvis det er alvorligt, så lad hunden få fred. Sorgen over tabet vil være stort uanset tidspunkt. 

Anmeld Citér

8. december 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
HilliHallo skriver:

Først og fremmest går det an på hvor alvorlig sygdommen er. 

Hundens alder taget i betragtning, så ville det absolut veje tungt at lade hunden få fred. 

Jeg synes, personligt, det er utrolig dumt at optage lån. Som i virkelig usmart. Du udsætter bare det uundgåelige. Døden. Og så med en gæld oven i hatten. 

Hvis det er alvorligt, så lad hunden få fred. Sorgen over tabet vil være stort uanset tidspunkt. 

Den er jeg også på. Givet den situation I står i ville det være ufornuftigt at stifte mere gæld. Især for en relativt gammel hund. Vi har haft mange dyr så jeg forstår bestemt godt at det er svært, men nogle gange bliver man nødt til at være hård.

Anmeld Citér

8. december 2023

Anonym

Jeg havde ladet den få fred, den har haft et langt og sikkert godt liv. Hvad hvis den bliver mere syg næste måned og i skal af med dobbelt så meget? 

Anmeld Citér

8. december 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Synes det kommer helt an på hvad hunden fejler. 
hvis det er sygdom der betyder at den skal medicineres resten af livet. Jo så ville jeg bestemt give den fred. 
hvis det er sygdom der kan helbredes ved en enkelt behandling eller to. Så ville jeg tage lån til regningen 

Anmeld Citér

8. december 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
AnoMor skriver:

Synes det kommer helt an på hvad hunden fejler. 
hvis det er sygdom der betyder at den skal medicineres resten af livet. Jo så ville jeg bestemt give den fred. 
hvis det er sygdom der kan helbredes ved en enkelt behandling eller to. Så ville jeg tage lån til regningen 

Jeg hopper med på den løsning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.