Ud at rejse. 40 års fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.273 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. december 2023

Anonym trådstarter

Okay.. min kollega er fornylig blevet 40 år og er taget ud og rejse i 1 mdr sammen med sin familie. Jeg syntes det lyder som en fremragende ide og har fået inspiration til at gøre det samme med min familie. Dog nok ikke en hel måned men nok nærmere 1 uge. 
Men…der er et stort men…vi har aldrig nogensinde været i udlandet sammen. Vi er 2 voksne og 2 børn. Vi er ikke den familie der rejser, så det her vil være første gang. Vi holder os kun til ferie i Danmark. Jeg bliver dog først 40 år om 4 år, så jeg har nok af år til at spare sammen. Vi har aldrig prøvet at flyve, så vi er helt på bar bund. 
Jeg tænker, at vi skal blive i Europa, men hvor er godt at tage hen til en familie der ikke er vant til at rejse?? Vi er en familie der godt kan lide at opleve kultur og ikke ligge ved en pool hele dagen. 

Så kom gerne med alle jeres erfaringer til en familie der er på bar bund Og hvad er prismæssigt realistisk??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2023

Pb18

Der er jo en masse muligheder, Rom, London, Barcelona, Paris, Berlin kunne være oplagte "must sees", til Berlin og Paris kan man endda også tage toget.

Er det storby du gerne vil? Og hvilken årstid /budget? Ellers er der Kreta hvor man kan kombinere både historie og badeferie. 

Anmeld Citér

7. december 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Du må prøve at give lidt flere informationer. Hvad er det I gerne vil opleve? Storby? Natur? Hvor varmt/koldt må det være? Hvilken tid på året skal det være?

Anmeld Citér

7. december 2023

Anonym

Fra en der rejser en hel del … en uge går virkelig hurtigt.. 

Jeg ville  da klart vælge to uger eller mere - hvis økonomien er til det.

Hvad holder jer fra rejser ellers og hvad er vigtige kriterier når det nu er første rejse.

Grækenland er dejlig -  det er Kroatien, Frankrig, Skotland også. Spanien, Italien… forskellige ting og forskelligt klima. Jeg elsker at rejse.

Jeg nyder at rejse længere væk og skal fx en måned til Thailand. Det er er fantastisk land med børn og godt klima. Men der skal du ikke tage til uden at have to uger.

Anmeld Citér

7. december 2023

Anonym trådstarter

Jeg har vidst ikke gjort mig helt klar i spyttet kan jeg se. 

Altså vi har ingen som i ingen erfaringer med hvordan man booker flybilletter, hotel osv. Vi er helt på bar bund. Hvad skal man vide og gøre?? Helt lavpraktisk. 

Vi er mest til natur og kultur. Ikke så meget pool. 
Vi er ikke til for meget varme. 
Årstiden er nok om sommeren. Omkring august måned vil jeg tro, da det er den måned jeg har fødselsdag.

Anmeld Citér

7. december 2023

Tullebadulle

Anonym skriver:

Jeg har vidst ikke gjort mig helt klar i spyttet kan jeg se. 

Altså vi har ingen som i ingen erfaringer med hvordan man booker flybilletter, hotel osv. Vi er helt på bar bund. Hvad skal man vide og gøre?? Helt lavpraktisk. 

Vi er mest til natur og kultur. Ikke så meget pool. 
Vi er ikke til for meget varme. 
Årstiden er nok om sommeren. Omkring august måned vil jeg tro, da det er den måned jeg har fødselsdag.

Hvad med en arrangeret tur ..? Så er alt næsten klaret for en? Vi var 9 dage i Beijing. Det var fantastisk. Eller charterrejse til Kreta med et rejseselskab.

Du kan finde flybilletter vha Momondo. Her kan du søge på destinationer. 

Bliver meget nysgerrig fordi det er så ulig mig selv - …. har du aldrig været nysgerrig på at se andre lande.?  Økonomi?  Flyskræk? 

Anmeld Citér

8. december 2023

Anonym trådstarter

Hvad med en arrangeret tur ..? Så er alt næsten klaret for en? Vi var 9 dage i Beijing. Det var fantastisk. Eller charterrejse til Kreta med et rejseselskab.

Du kan finde flybilletter vha Momondo. Her kan du søge på destinationer. 

Bliver meget nysgerrig fordi det er så ulig mig selv - …. har du aldrig været nysgerrig på at se andre lande.?  Økonomi?  Flyskræk? 

Altså jeg har været i Paris og Tjekkiet. Men det er også det. Når ja og så Hamborg og Sverige. Men ellers ikke…

Hmm…det er ikke som sådan et behov jeg har. Ja, det kunne være spændende, men føler ikke, at jeg går glip af noget eller mangler noget.

Anmeld Citér

8. december 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Vi booker oftest via fx spies, med fly, transport til/fra lufthavnen og hotel samt eventuelt oplevelser og ture de udbyder. Vi tilkøber altid all inclusive så der er mad på hotellet og drikkevarer/is hvis man ikke gider ud og spise. Spies er gode med børn og har familieshows på familie hotellerne, skattejagt, ansigtsmaling mm. 
Derudover betaler vi jo så når vi er ude, transport rundt, mad mm. 
1 uge går sindssygt stærkt så vil kraftigt anbefale minimum 10 dage. 

Priserne variere meget efter sæson og destination. Ville nok sætte mig og undersøge hvad der giver mening for jer, passer vejret jer? Er der nogen kulturelle oplevelser for jer? Læs om de forskellige steder og find så eventuelt et rejseselskab så i slipper for det omstændige ved at skulle booke fly, hotel og sørge for transport. 

Første gang jeg rejste alene med min søn, var det fantastisk bare at kunne tage pas og billetter og sætte sig på flyet og så afsted. Alt var booket og klaret fra Spies’ side. 

Jeg har rejst meget, primært til varme destinationer. 
vi har været glade for at rejse til usa, Grækenland, Spanien/ og de spanske øer. 
england er også fint, med mange kulturelle oplevelser og historie - men vejret er meget det samme som her. 
Island er også utrolig smukt! Hvis man gerne vil ud i naturen og opleve den. 
Polen har også meget kultur, særligt deres kirker er anbefalings værdige at opleve! Krakow var vi meget imponerede over. 

Held og Lykke med det

Anmeld Citér

9. december 2023

Anonym

Jeg har ikke meget erfaring men lidt har jeg da, sp vil lige komme med nogle overvejelser til jer.

Nu skriver du at I ikke er til for meget varme og gerne vil rejse sommer/august. Nu ved jeg ikke hvad for meget varme er til jer, men jeg ville aldrig tager på ferie i store dele af Europa på det tidspunkt, da der er alt for stor risiko for hvad vi synes er for meget varme. (For os er 25-27 grader ved at være i overkanten hvis vi gerne vi rundt og se noget ud over om formiddagen). 

Så hvis jeg var dig ville jeg undersøge hvad middeltemperaturene de ved de forskellige destinationer er på det tidspunkt du tænker at rejse.

I forhold til at hotel mm, så vælge vi som regel en lejlighed med te køkken og enten uden pension(mad) eller halvpension (morgenmad og frokost). For os er maden og finde lokale restauranter(prøve at undgå turist stederne) er stor del af at rejse så vi kan godt lide at være ud og spise minimum et måltid om dagen og vi er som regel alligevel ikke på hotellet til frokost. Hvis ikke vi har morgenmad med i købet, så finder vi gerne et supermarked eller marked og noget pålæg, brød, frugt mm til morgenmad (derfor godt med lejlighed og et køleskab). 

Og huske at undersøge hvis I er afsted i højsæsonen og der er nogle bestemte steder med mange gæster I bare vil se, så kan det være en god idé/nødvendigt at bestille billetter hjemmefra i god tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.