Min søn holder juleaften hos sin far hvert andet år.
til nu (de sidste 11 år) har jeg holdt mini-juleaften med ham enten før eller efter juleaften, hvad der har passet bedst (22 eller 25), og det samme har hans far gjort de år han ikke har haft ham juleaften. Før jeg fik barn med min mand, har jeg holdt julen han var hjemme hos min mor. Min mor bor dog i den anden ende af landet ifht os, og det er vores datters anden jul, så har ikke kunne overskue at skulle afsted sidste år hvor hun var 8 måneder..
Vi ændrer dog nok lidt på det fra om et år eller to, da jeg nu snart (højgravid) har to børn med min mand også. Så vi har talt om at de år han så er hos sin far juleaften holder vi juleaften som normalt, og så holder en hyggedag med min søn hvor han også får sine gaver, også for at pigerne ikke skal igennem to juleaftner.
Og når de små er blevet større kan vi så se på at tage ud til familie og holde..
Vi har i forvejen hyggedage hvor familien kommer løbende, så tænker det er fint han får gaver der. Min mands forældre er ikke sammen, og der bliver en mærkelig stemning når de er i samme rum, så der holder vi to separate hygge dage hvor vi bytter julegaver, og hver andet/tredje år (lidt forskelligt) er min mor hos os julen, hvor ellers har vi også en dag med hende.
Vi har inviteret bedsteforældrene fra min mands side til juleaften, men de holder helst hos sig selv, og jeg har ikke overskud til det efter vi har fået små børn, med 45 minutters kørsel hver vej, julegaver der skal slæbes med rundt osv. så vi holder oftest bare os, eventuelt en af mine mands søskende hvis de har lyst. 
Anmeld
Citér