Rejse til zanzibar som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2023

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder … min kæreste og jeg har bestilt en rejse til Zanzibar. Men vi har så i mellemtiden været heldige at få en positiv graviditetstest.

Nu er jeg i tvivl, om det er ok at rejse til Zanzibar som gravid… De har ikke zikavirus, og næsten ingen malaria, men der er en lille risiko. Nogen der har rejst i det område som gravid?? Eller ville I “turde”?

jeg har også tænkt mig at spørge min læge, men er lige nysgerrig på folks erfaringer / meninger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven
Anonym skriver:

Som overskriften lyder … min kæreste og jeg har bestilt en rejse til Zanzibar. Men vi har så i mellemtiden været heldige at få en positiv graviditetstest.

Nu er jeg i tvivl, om det er ok at rejse til Zanzibar som gravid… De har ikke zikavirus, og næsten ingen malaria, men der er en lille risiko. Nogen der har rejst i det område som gravid?? Eller ville I “turde”?

jeg har også tænkt mig at spørge min læge, men er lige nysgerrig på folks erfaringer / meninger 

Uha, malaria ville jeg nok være OBS på. Og helt sikkert spørge lægen ift. hvor langt du vil være henne og myggenes resistens i det område, hvor du rejser hen. Det gælder først og fremmest om ikke at blive stukket, men det kan som bekendt være svært at undgå

hvis der ikke er zikavirus, ville jeg ikke være bekymret for den del. 

Anmeld Citér

6. december 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

1. Så vil jeg være obs på malaria. På sikkerrejse.dk kan du se et malariakort over Tanzania. Hele Tanzania er rødt = høj risiko.

2. Er det muligt at få de anbefalede vaccinationer som gravid? 

3. Hvor tæt på termin skal i flyve, og hvad siger flyselskab om det? 

Håber det kan lade sig gøre for jer. Det lyder skønt med sådan en ferie inden babys ankomst

Anmeld Citér

6. december 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Det kommer jo an på hvordan du rejser. Er i med rygsæk ville jeg nok være obs på diverse smitte også ift mad og hygiejne. Og skulle du have graviditetsgener som kvalme etc så er det knapt så sjovt at være på vandretur osv. Men bor i på ressort eller noget ville jeg ikke være bekymret. Var selv i Afrika som gravid men det var på resort. Havde giga kvalme og det var træls ift mad osv. men det var dejligt at være på rejse. Blev også vaccineret imens jeg var gravid i øvrigt. 

Spørg gerne din læge evt og brug rejsevejledning på nettet - den er helt up to date ift vores gode råd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.