MA, stadig bragende positiv test 4 uger efter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.405 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2023

Anonym trådstarter

Jeg havde en MA ved 6+1. For 4 uger siden fik jeg foretaget en medicinsk abort, og stoppede med at bløde en uge efter. Dog har jeg siden aborten testet bragende positiv (kraftigere end før aborten), og gør det stadig. Efter 2 uger var jeg til kontrol/scanning på hospitalet, og de kunne se, at graviditeten var helt ude.

Jeg har spist mig af med, at det er den “gamle” graviditet. Dog har jeg de sidste par dage haft lidt nye symptomer (vandet udflåd og halsbrand). Kan jeg være gravid igen, selvom jeg stadig aldrig har testet negativ efter aborten og testen forbliver kraftig positiv? 

Har I oplevet lignende??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Jeg havde en MA ved 6+1. For 4 uger siden fik jeg foretaget en medicinsk abort, og stoppede med at bløde en uge efter. Dog har jeg siden aborten testet bragende positiv (kraftigere end før aborten), og gør det stadig. Efter 2 uger var jeg til kontrol/scanning på hospitalet, og de kunne se, at graviditeten var helt ude.

Jeg har spist mig af med, at det er den “gamle” graviditet. Dog har jeg de sidste par dage haft lidt nye symptomer (vandet udflåd og halsbrand). Kan jeg være gravid igen, selvom jeg stadig aldrig har testet negativ efter aborten og testen forbliver kraftig positiv? 

Har I oplevet lignende??

Altså der er jo nogle, der får ægløsning allerede 14 dage efter en abort. Så det kan ske.

Når det så er sagt, virker det usandsynligt, at din test skulle være bragende positiv ved 4+0.

Har du fået taget blodprøver, for at sikre, at HCG falder som det skal?

Anmeld Citér

5. december 2023

Anonym trådstarter

MortilF skriver:

Altså der er jo nogle, der får ægløsning allerede 14 dage efter en abort. Så det kan ske.

Når det så er sagt, virker det usandsynligt, at din test skulle være bragende positiv ved 4+0.

Har du fået taget blodprøver, for at sikre, at HCG falder som det skal?

Nej desværre. Derfor har jeg forsøgt mig at tracke med tests, de forbliver dog lige positive

Jeg har tænkt at kontakte min læge og høre dem, men når jeg googler, kan jeg jo læse mig til, at der forsat kan være HCG tilstede. Synes bare mine tests burde være blevet svagere?

Anmeld Citér

5. december 2023

MortilF+V

Anonym skriver:

Nej desværre. Derfor har jeg forsøgt mig at tracke med tests, de forbliver dog lige positive

Jeg har tænkt at kontakte min læge og høre dem, men når jeg googler, kan jeg jo læse mig til, at der forsat kan være HCG tilstede. Synes bare mine tests burde være blevet svagere?

En ting er sikkert. Du har stadig en høj mængde af HCG i kroppen og det er vigtigt at få undersøgt om det falder som forventet eller om der kan sidde en rest tilbage i livmoderen.

Jeg oplevede en missed abortion i august. Efter medicinsk behandling, blev jeg indlagt til observation, da jeg mistede rigtig meget blod. 

De scannede og sagde at alt var fint, men at jeg stadig havde en blodansamling i livmoderen.

En uge efter var jeg til kontrol. Jeg måtte selv ringe derud, da de havde "glemt" mig. Da jeg næsten ikke havde blødt efterfølgende,  ville de i første omgang ikke scanne mig igen.

Jeg nægtede at gå uden en scanning og det var godt, at jeg var stædig. Der var først en læge og en studerende der scannede. De snakkede hen over mit hoved og jeg kunne mærke at noget var galt. Da de tilkaldte overlægen blev jeg bekymret. 

Det viste sig, at jeg stadig havde restvæv siddende og måtte derfor igennem et kirurgisk indgreb, for at få fjernet det sidste væv.

Så hold ved og vær stædig, så du kan blive undersøgt.

Anmeld Citér

5. december 2023

Anonym trådstarter

MortilF skriver:

En ting er sikkert. Du har stadig en høj mængde af HCG i kroppen og det er vigtigt at få undersøgt om det falder som forventet eller om der kan sidde en rest tilbage i livmoderen.

Jeg oplevede en missed abortion i august. Efter medicinsk behandling, blev jeg indlagt til observation, da jeg mistede rigtig meget blod. 

De scannede og sagde at alt var fint, men at jeg stadig havde en blodansamling i livmoderen.

En uge efter var jeg til kontrol. Jeg måtte selv ringe derud, da de havde "glemt" mig. Da jeg næsten ikke havde blødt efterfølgende,  ville de i første omgang ikke scanne mig igen.

Jeg nægtede at gå uden en scanning og det var godt, at jeg var stædig. Der var først en læge og en studerende der scannede. De snakkede hen over mit hoved og jeg kunne mærke at noget var galt. Da de tilkaldte overlægen blev jeg bekymret. 

Det viste sig, at jeg stadig havde restvæv siddende og måtte derfor igennem et kirurgisk indgreb, for at få fjernet det sidste væv.

Så hold ved og vær stædig, så du kan blive undersøgt.

Tak for svar! Det er desværre også det jeg selv frygter, på trods af at alt så helt perfekt ud til sidste kontrol. Jeg må prøve og ringe derind og høre. God aften!

Anmeld Citér

5. december 2023

MortilF+V

Anonym skriver:

Tak for svar! Det er desværre også det jeg selv frygter, på trods af at alt så helt perfekt ud til sidste kontrol. Jeg må prøve og ringe derind og høre. God aften!

Ellers kan du tage kontakt til egen læge, som kan give dig en henvisning til en gynækolog. Håber det bedste for dig

Anmeld Citér

5. december 2023

Anonym

Fordi alt er ude betyder jo ikke hcg er faldet, jeg mistede i uge 6 og mit hcg var først ude af kroppen efter 2 måneder. Mit hcg må på 9000

I en anden gravditet mistede jeg i uge 5 og hcg var 7 uger om at falde det lå på næsten 2000

Anmeld Citér

6. december 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Er ked af at høre om dit tab. Har desværre selv været igennem et par MA’er et par gange, så ved at det kan være en langsommelig proces.
For 3 år siden var mit HCG 10 uger om at falde og igen nu her i efteråret, hvor jeg i dag 7 uger efter aborten fortsat tester positivt. Min erfaring er at man (i hvert fald for mit vedkommende) først får ægløsning når hcg kommer ned under 10. 
Jeg ville bede om at blive fulgt med hcg-blodprøver hvis jeg var dig. 

Anmeld Citér

6. december 2023

Anonym trådstarter

Tami skriver:

Er ked af at høre om dit tab. Har desværre selv været igennem et par MA’er et par gange, så ved at det kan være en langsommelig proces.
For 3 år siden var mit HCG 10 uger om at falde og igen nu her i efteråret, hvor jeg i dag 7 uger efter aborten fortsat tester positivt. Min erfaring er at man (i hvert fald for mit vedkommende) først får ægløsning når hcg kommer ned under 10. 
Jeg ville bede om at blive fulgt med hcg-blodprøver hvis jeg var dig. 

Tak, og i lige måde. Det var vores første forsøg, og dermed også første MA. Men puha, det er langtid at gå og vente på at den falder.. Jeg må prøve og ringe til lægen, og høre om de vil prøve og følge min hcg udvikling  

Tror også bare det er super forvirrende ligenu, fordi min krop sender alle de rigtige tegn på en ægløsning, men den er nok også forvirret  

Tak for jeres svar!

Anmeld Citér

6. december 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg vil blot supplere med at jeg oplevede en SA i uge 8 og hcg var hele 4 måneder om at falde. På et tidspunkt steg det endda lidt igen. Jeg kom gennem grundige undersøgelser, men der var intet og tiden skulle blot gå sin gang. Men det var virkelig træls  

Stregen bliver først svagere når hcg når meget langt ned. 
håber at du snart er videre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.