Kattebakke og graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

962 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2023

Anonym trådstarter

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid! Sagen er den at jeg har to katte, som efter vi fik dem da de var 12 uger kun har været indekatte. Den ene var lidt ude inden vi fik ham. Men de går jo så i kattebakke! Og hvordan er det nu med graviditet og kattebakke!? Må jeg tømme den? Min mand rejser meget med hans arbejde, så han kan ikke tømme den når han er væk! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ja, tag handsker på og vaske hænder bagefter

Anmeld Citér

5. december 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Ja, tag handsker på og vaske hænder bagefter

Hvad med mundbind skal man have det på også?

Anmeld Citér

5. december 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hvad med mundbind skal man have det på også?

Jeg ville tage mundbind på for en sikkerheds skyld 

Anmeld Citér

5. december 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Ville ikke røre en kattebakke som gravid…. 
Men hvis der ikke er andre løsninger, så handsker og mundbind og vaske og spritte hænderne af når det er ordnet.. 

Måske høre et familiemedlem eller en tæt på om de kan tage sig af det? 

Anmeld Citér

5. december 2023

Anonym

Hvad er der galt med en kattebakke som gravid?

Jeg har haft tre katte under mine tre graviditet og skiftet deres kattebakke.

Anmeld Citér

5. december 2023

AnoMor

Hvad er der galt med en kattebakke som gravid?

Jeg har haft tre katte under mine tre graviditet og skiftet deres kattebakke.

Katteafføring kan bærer på en parasit kaldet Toxoplasma gondi, som kan give toxoplasmose som kan medfører misdannelser, spontan abort og blodforgiftning hos fosteret. 

det er dog yderst sjældent det sker da de fleste har været udsat for det som barn og dermed opnået immunitet overfor den. Men da man ikk screener for den længere er det godt at undgå eller som forrige foreslår. Handsker, sprit og mundbind 

Anmeld Citér

5. december 2023

Anonym

Snak med din læge og bliv testet for om du har haft toxoplasmose. Det har mange katteejere haft og så er der ingen problemer. Indtil da, så tag selvfølgelig dine forholdsregler 

Anmeld Citér

5. december 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg har tømt vores to indekattes kattebakke mens jeg var gravid. Havde handsker og mundbind på, og så spritte hænder bagefter.

Du kan evt også få din læge til at tage en blodprøve, for at undersøge om du har haft toxoplasmose, for så er der slet ikke noget at bekymre sig om

Anmeld Citér

5. december 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Da jeg var nygravid første gang havde vi lige fået vores kat, som skulle være inde i de første uger. Så skulle min mand på firmarejse og jeg måtte stå for kattebakken. Jeg tog handsker på og vaskede hænder grundigt bagefter. Jeg tænker ikke at mundbind gør til eller fra. Det er jo en parasit der smitter ved håndkontakt og ikke luftbåren. Men lad lige være med at røre ansigtet imens

Men som andre nævner, kan du måske få lægen til at tage en blodprøve for at se om du har været smittet tidligere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.