Vil ikke ligge hud mod hud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.633 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. december 2023

Anonym trådstarter

Min baby er 10 uger gammel og græder og viser ubehag hvis jeg ligger hud mod hud med min baby. Vil heller ikke ammes hud mod hud. Men vil ellers. Det undrer mig virkelig meget. Det ligesom om jeg ikke kan give ham ro på den måde. Er det fordi jeg har ligget for lidt hud mod hud med babyen? Han vil godt i starten også sove på mig hud mod hud. Han har dog for det meste sovet i sin lift. Har det noget at sige? Hvad kan jeg gøre for at få min baby til igen at kunne lide at ligge hud mod hud? Storebror elskede det og fandt stor ro ved det. Så jeg forstår det bare ikke, hvorfor han ikke kan længere. Det er jo så godt at ligge hud mod hud…

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Lyt til din baby - og til dig selv. Baby lyder til at sige nej tak. Og hud mod hud er jo “bare” en anbefaling - hvis man (baby!) ikke nyder det, så skal man selvfølgelig finde på noget andet rart i stedet for

Anmeld Citér

4. december 2023

Anonym

Du gør intet forkert, sådan er nogle babyer bare. Min den første har aldrig ville ligge hud mod hud ellers været en putte baby. Det er først her nu hvor han snart er 1,5 at han gider sidde og putte

Jeg fødte nummer 2 for 5 uger siden,  denne gang har vi en baby som ikke vil andet end at ligge på en af os. Det er ikke sikkert du kan ændre det, sådan er der bare nogle babyer som er

Anmeld Citér

4. december 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det er ikke alle babyer el. børn, der har burg for eller kan holde ud at ligge så tæt. Vi er alle forskellige. Det kan også skylde at for meget berøring ikke er rar for baby, og måske det giver for meget stimuli ved amning.

Anmeld Citér

5. december 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har ligget hud mod hud så meget som muligt med alle tre børn. Men efter en måneds tid har de ikke gidet mere.  Som om de blev så vågne og opmærksomme at der var mere spændende ting at kigge på

Anmeld Citér

6. december 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Han er 10 uger gammel - mon ikke bare han er 'vokset' fra det og synes verdenen omkring ham er spændende. (Du skrev igen, så lyder til han gerne ville som helt nyfødt). 

Med min datter lå vi kun hud mod hud de første par uger. Ikke at hun ikke efterfølgende elskede at ligge ved os, det var bare med tøj på. 

Anmeld Citér

9. december 2023

Bruxellesbaby

Jeg tror ikke på at der er nogle babyer som "bare er" sådan at de ikke kan lide det. Hvis han har ligget meget i sin lift i starten er han ikke vant til det. Babyer kan li det de er van til. En baby på 10 uger mærker en forandring, og den reagerer han på. Hvis du gerne vil holde han tæt han du fx vikle ham nu, og have ham liggende hos dig med sin dyne som han kender fra liften. Det er helt sikkert fint det du gør, og har gjort. Forandringer er svære for alle

Anmeld Citér

9. december 2023

Anonym

Prøv forskellige stillinger. Det behøver ikke være at man ligger på ryggen med baby på sig. Kan også være sideliggende eller bare vare afklædt og blive holdt i armene. Spændinger i ryg/nakke kan gøre det ubehageligt at ligge på maven. Kan også være det er for varmt hvis i har dyner over jer?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.