Hvornår bliver den mon positiv? Æl test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.949 visninger
18 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. december 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Hej,

Jeg har været igennem et langt opslidende forløb med en missed abortion, med medicinsk behandling og kirurgisk indgreb til følge (slut august).

Fik æl d.10/9 og mens d. 22/9.

Æl igen d. 5/10 og mens d. 24/10.

Æl test positiv d. 3/11. Derefter blødning fra d. 6/11-24/11.

Den 22/11 fik jeg lavet en hysteroskopi, som viste en helt tynd slimhinde og taget blodprøver (hormonniveauer), hvor resultaterne stemte overens med, at jeg skulle være i fasen mellem mens og æl.

Efterfølgende har jeg så testet for æl. Indtil videre uden en positiv test. Jeg har testet fra d. 25/11 til idag.

Idag så testen sådan ud (kl. 16). Jeg er godt klar over, at den er negativ. Jeg kan bare mærke, at jeg er ved at blive skør over, ikke at vide hvad pokker jeg skal forvente. Utålmodigheden vokser. 

Jeg ved godt, at i ikke kan fortælle mig, hvornår min æl test bliver positiv, men jeg har simpelthen brug for at få mine frustrationer ud Her er et billede af æl testen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2023

Anonym

MortilF skriver:

Hej,

Jeg har været igennem et langt opslidende forløb med en missed abortion, med medicinsk behandling og kirurgisk indgreb til følge (slut august).

Fik æl d.10/9 og mens d. 22/9.

Æl igen d. 5/10 og mens d. 24/10.

Æl test positiv d. 3/11. Derefter blødning fra d. 6/11-24/11.

Den 22/11 fik jeg lavet en hysteroskopi, som viste en helt tynd slimhinde og taget blodprøver (hormonniveauer), hvor resultaterne stemte overens med, at jeg skulle være i fasen mellem mens og æl.

Efterfølgende har jeg så testet for æl. Indtil videre uden en positiv test. Jeg har testet fra d. 25/11 til idag.

Idag så testen sådan ud (kl. 16). Jeg er godt klar over, at den er negativ. Jeg kan bare mærke, at jeg er ved at blive skør over, ikke at vide hvad pokker jeg skal forvente. Utålmodigheden vokser. 

Jeg ved godt, at i ikke kan fortælle mig, hvornår min æl test bliver positiv, men jeg har simpelthen brug for at få mine frustrationer ud Her er et billede af æl testen.

Min så sådan ud og så var den positiv aftenen efter.. Husker du at du helst ikke må tisse mindst 3 timer før test? Og ikke drikke for meget inden? 

Håber du snart har en positiv æl og graviditets test

Anmeld Citér

1. december 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hvor er det hårdt, ked af på dine vegne.

Har du sikret dig at du ikke drikker eller tisser i 4 timer før du tester? Og har den været mere utydelig end den på billedet?

Anmeld Citér

1. december 2023

MortilF+V

Anonym skriver:

Min så sådan ud og så var den positiv aftenen efter.. Husker du at du helst ikke må tisse mindst 3 timer før test? Og ikke drikke for meget inden? 

Håber du snart har en positiv æl og graviditets test

Jeg prøver at lade være med at drikke for meget væske. Og så holde mig, til jeg virkelig skal tisse. Når det er koldt, skal jeg automatisk tisse oftere, hvilket er lidt et problem..

Måske skal jeg teste igen i morgen aften så? Det kan jo ikke skade.

Anmeld Citér

1. december 2023

MortilF+V

Love Angel skriver:

Hvor er det hårdt, ked af på dine vegne.

Har du sikret dig at du ikke drikker eller tisser i 4 timer før du tester? Og har den været mere utydelig end den på billedet?

Jeg prøver virkelig Det synes jeg umiddelbart, at den har været, men igen, det kan være min utålmodighed, der begynder at tage over

Anmeld Citér

1. december 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Det kunne da godt ligne, den var positiv snart. Håber Så får vi også æl på samme tid hvis der er. Jeg forventer også positiv æl test når som helst å

Anmeld Citér

1. december 2023

MortilF+V

Sommersol2021 skriver:

Det kunne da godt ligne, den var positiv snart. Håber Så får vi også æl på samme tid hvis der er. Jeg forventer også positiv æl test når som helst å

Åh hvor jeg håber, at du får ret . Jeg kan snart ikke holde det ud mere.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg forventer - men ja, håber snart at min cyklus kommer i orden igen.

Anmeld Citér

1. december 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
MortilF skriver:

Jeg prøver virkelig Det synes jeg umiddelbart, at den har været, men igen, det kan være min utålmodighed, der begynder at tage over

Det kan jeg også forstå når du har testet i 1 uge.  Og ved det er svært, men prøv at teste i 4 dage mere og se. Mon ikke det kommer i løbet af de 4 kommende dage

Anmeld Citér

2. december 2023

MortilF+V

Love Angel skriver:

Det kan jeg også forstå når du har testet i 1 uge.  Og ved det er svært, men prøv at teste i 4 dage mere og se. Mon ikke det kommer i løbet af de 4 kommende dage

Det tænker jeg også, at jeg gør. Jeg tør næsten ikke lade være, hvis nu testen pludselig bliver tydeligere

Anmeld Citér

2. december 2023

Anonym

Jeg ville teste mellem 10-20 og ikke på morgenurin eller tynd urin. Når det kommer til æltest er der ikke noget som hedder næsten positiv, men kun negativ eller positiv. Testen kan få fra helt utydelig til positiv på få timer og endda kortere tid.

Mine svinger fra meget tydelig, til helt utydelig, så tydelig igen, utydelig også positiv.

Jeg ville forsætte med at teste for ikke at misse den. Du kan evt hente appen premom 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.