Ingen børnehave plads......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.009 visninger
10 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. december 2023

Anonym trådstarter

Hej vi står i en situation, hvor vores barn måske ikke når at få en børnehave plads. 

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre. Min eneste løsning er at opsige mit arbejde (ufaglært), og gå på dagpenge.......jeg tror ikke, jeg får min mand til at gå på kompromis med hans arbejde......

Er der nogen der har oplevet lignende, og hvad gjorde i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2023

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Ej det må være svært. Hvilken kommune er i tilknyttede?

For der er forskellige regler. 

Er der måske en plads i den by din mand arbejder i ?

eller den by du arbejder sådan i kan tag den institution indtil der er plads i jeres by eller den institution i helst vil? 

Ring og snakke med den i pladsanvinings 

Er der private institution i nærheden. Dem skal man selv over og skrives sig på. 

Anmeld Citér

1. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej vi står i en situation, hvor vores barn måske ikke når at få en børnehave plads. 

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre. Min eneste løsning er at opsige mit arbejde (ufaglært), og gå på dagpenge.......jeg tror ikke, jeg får min mand til at gå på kompromis med hans arbejde......

Er der nogen der har oplevet lignende, og hvad gjorde i? 

Er der mulighed for at barnet kan blive i nuværende pasning indtil der er børnehave plads? 
det lyder underligt at der slet ikke er plads i børnehaver i jeres distrikt. 

Anmeld Citér

1. december 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Er der ikke pasningsgaranti her i landet? 

Anmeld Citér

1. december 2023

Anonym

Og i kan ikke søge længere væk selvom det er træls?

Anmeld Citér

1. december 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Der er vel pladsgaranti (så er der jo selvfølgelig nok noget kørsel. Men det kan da ikke passe at I slet ingen plads får tilbudt ?)

Anmeld Citér

2. december 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella

Du kan ikke få dagpenge hvis du ikke har pasningsmuligheder for dit barn, da du som ledig skal kunne tage job med dags varsel

Som de andre skriver, så er der pasningsgaranti? Hvis det i får tilbudt er håbløst ifht transport, kan du, hvis du gerne vil passe dit barn selv, undesøge om der er mulighed for hjemmepasningstilskud i din kommune

Anmeld Citér

2. december 2023

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Du kan ikke få dagpenge hvis du ikke har pasningsmuligheder for dit barn, da du som ledig skal kunne tage job med dags varsel

Som de andre skriver, så er der pasningsgaranti? Hvis det i får tilbudt er håbløst ifht transport, kan du, hvis du gerne vil passe dit barn selv, undesøge om der er mulighed for hjemmepasningstilskud i din kommune

Ved godt det med dagpenge. Og i vores kommune får man ikke hjemmepasningstilskud, men jeg er heller ikke interesseret i at hjemmepasse  

Anmeld Citér

2. december 2023

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Panikken har lagt sig, og vi har fundet en okay løsning  

Anmeld Citér

4. december 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Mor og meget mere skriver:

Er der ikke pasningsgaranti her i landet? 

Jo, absolut. Det står klart på Børne- og Undervisningsministeriets hjemmeside. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.