Fortælle chefen om graviditet - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.317 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. november 2023

Anonym trådstarter

Hej med jer!

Jeg står i den lykkelige situation, at jeg er blevet gravid.

Sagen er så den, at min chef også er gravid og går på barsel i marts måned. Jeg er noget kortere henne, kun omkring 4+2 (tror jeg). Hvis graviditeten holder ved (����), skal jeg dermed på barsel til juli. Det vil sige, at der er ca. et halvt år (+\-), hvor både min chef og jeg er på barsel. Og vores team vil komme til at mangle os meget. Vil endda sige, at de næsten ikke kan undvære os begge på samme tid, da vi er dem med mest erfaring.

Men hvornår skal jeg fortælle min chef, at jeg er gravid? Jeg vil helst ikke fortælle det til nogen, før jeg har været til første scanning og fået bekræftet, at der er liv.
Men jeg vil også gerne give min chef og arbejdspladsen de bedste muligheder for at finde ud af, hvad der skal ske, den tid vi begge er væk. Om de evt. skal ansætte en osv osv…

Min kæreste og jeg har bestilt tid til en tidlig scanning 19. december, og vil så fortælle familien det til jul.

Jeg er lidt i vildrede. Hvad havde I gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg sagde det til arbejdsgiver så snart der var bekræftet liv.. også ifht arbejdsopgaver osv

Anmeld Citér

1. december 2023

Anonym

Den første gang sagde jeg det efter nf. Fordi det var først der vi delt det med folk

Anden gang sagde jeg det allerede 6+ men der havde jeg også brug for nogle hensyn og forståelse (ekstem kvalme og opkast + blødninger der medførte mistanke om igangværende abort, så jeg havde en del sygedage pga scanninger osv)

Det er helt ok og fair at vente til efter scanning, men så længe du fortæller det når du er klar, så er det det rigtige tidspunk. En overvejelse du kan gøre dig er også om chefen kan handle på din nyhed (søge nye medarbejdere/opkvalificere medarbejdere), eller om det er fortoligt og du siger det for at der skal tages hensyn/være forståelse for din situation, men det stadig er mellem jer to ku

Anmeld Citér

1. december 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes du ska fortælle det, når du er KLAR til at ALLE omkring dig potentiel får det at vide, hvis der er der er nogen af dine kollegaer, der taler over sig

Jeg fortalte ik noget til nogen, før efter NF, i uge 12, og vi havde set, at alt så fint ud vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.