Hvad er det her udslæt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.642 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. november 2023

Anonym trådstarter

Vores barn på tre år har fået det her på maven, hvad vil i mene det er, og ville i få lægen til at se på det ?

Det skal siges han lige har været mega syg med børnesår i ansigtet og noget virus/influenza af en slags og penicillin behandling (stoppet på kuren i forgårs). Kan det evt. have noget at sige ?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2023

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Det ligner virus knopper. 

Anmeld Citér

30. november 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Børne eksem / atopisk hud.

aderma exomega creme er genialt til den slags. Blir det værre så er det lægen og hormonsalve

Anmeld Citér

30. november 2023

Anonym trådstarter

Trepiger skriver:

Det ligner virus knopper. 

Han er også stadigvæk snottet og hoster en del i perioder, men i klart bedring og har ikke haft feber i flere dage.

Var i vuggestue igår og idag 

Anmeld Citér

30. november 2023

Anonym trådstarter

Mor-til-Alfred skriver:

Børne eksem / atopisk hud.

aderma exomega creme er genialt til den slags. Blir det værre så er det lægen og hormonsalve

Kan man købe dem i håndkøb på apoteket?

Har måske dummet mig med at smøre det med Nivea ?

Anmeld Citér

30. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Kan man købe dem i håndkøb på apoteket?

Har måske dummet mig med at smøre det med Nivea ?

Generelt ville jeg ikke bruge nivea til mine børn.. 

både den store og lille bliver smurt med Helo fra apoteket. 

det ligner virus knopper, men kan selvfølgelig være en eksem og det er kun lægen der kan vurdere det ingen herinde har kompetencer til det og det vil blive gætteri hvilket du ikke bør behandle ud fra. 

min datter havde virus knopper, og jeg smurte hende blot morgen og aften med helo (normalt bliver hun bare smurt ind om aftenen), og så gik der et par dage så var det væk og huden pæn igen

hvis du oplever det er til gene/klør, ikke forsvinder inden for et par dage eller oplever forværring, så kontakt lægen.

min søn har børneeksem og det har aldrig set sådan ud så som nævnt gætteri fra alles side. Vil du være sikker så kontakt lægen. 

Anmeld Citér

30. november 2023

Anonym

Når det kommer til mine børns helbred og tvivl så ville jeg altid kontakte lægen, det kan være alt muligt og dem chance vil jeg aldrig tage  

Anmeld Citér

30. november 2023

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg ville bare smøre det og se om det gik væk af sig selv. Det kan være pga virus, det kan være pga kulde, anden type eksem.. så længe barnets almentilstand er fin ville jeg ikke kontakte læge med det samme.

Jeg bruger også kun Helo el.l., da jeg ikke vil have parfume eller andre mærkelige ting på mit barns krop.

Anmeld Citér

30. november 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vil få lægen til at kigge på det.. 

Mine børn har atopisk hud/børneeksem, og det kan godt se sådan ud, når det er rigtig slemt, og så kræver det locoid, som er receptpligtigt.. 

Anmeld Citér

30. november 2023

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Synes det ligner børneeksem - to af mine børn har det og det slår typisk ud når det er rigtig koldt. 
Jeg er enig med den anden bruger: aderma exomega er virkelig godt. Du skal både smøre morgen og aften

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.