Adaptation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.514 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2023

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er meget interesseret i at hører  fra nogle der har adopterede fra Mellemøsten?

Hvem har brugt til at hjælpe jer? 

Var det nemt ? 

Noget man skal overveje som kom meget bag på jer? 

Vi har 2 selv og ønsker 2 børn merer. 

Mvh. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej

Jeg er meget interesseret i at hører  fra nogle der har adopterede fra Mellemøsten?

Hvem har brugt til at hjælpe jer? 

Var det nemt ? 

Noget man skal overveje som kom meget bag på jer? 

Vi har 2 selv og ønsker 2 børn merer. 

Mvh. 

Jeg har ikke nogen erfaring, men en hurtig googlesøgning viser, at der kun er 1 dansk adoptionsbureau, DIA. De formidler kun adoption fra 6 lande: Filippinerne, Indien, Sydafrika, Thailand, Taiwan Region og Tjekkiet. Altså ikke fra Mellemøsten. 
Krav og priser ses her: https://d-i-a.dk/media/1455/ventetidsoversigt-13-06-2023.pdf

Anmeld Citér

29. november 2023

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg har ikke nogen erfaring, men en hurtig googlesøgning viser, at der kun er 1 dansk adoptionsbureau, DIA. De formidler kun adoption fra 6 lande: Filippinerne, Indien, Sydafrika, Thailand, Taiwan Region og Tjekkiet. Altså ikke fra Mellemøsten. 
Krav og priser ses her: https://d-i-a.dk/media/1455/ventetidsoversigt-13-06-2023.pdf

Ja havde set det. Desværre at Mellemøsten ikke er med. Vil jeg gerne hører om der var andre måder/hjemmeside/erfaringer med det. Vi vil kun fra Mellemøsten nemlige så det betyder noget for os. 

Anmeld Citér

29. november 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja havde set det. Desværre at Mellemøsten ikke er med. Vil jeg gerne hører om der var andre måder/hjemmeside/erfaringer med det. Vi vil kun fra Mellemøsten nemlige så det betyder noget for os. 

Så tvivler jeg på, det er muligt, desværre. 

Anmeld Citér

30. november 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Måske jeg spørger dumt, men jeg ved ikke så meget om reglerne for adoption.
Men er det ikke muligt at kontakte et adoptionsbureau i det land, men ønsker et barn fra og blive godkendt af dem? Eller SKAL der være et dansk bureau som mellemled?

Der er da mange her i Danmark, der er adopteret fra andre lande end de 6 nævnte. Fx fra landene i Sydamerika. 

Anmeld Citér

30. november 2023

321

Profilbillede for 321
Aalborgtøsen skriver:

Måske jeg spørger dumt, men jeg ved ikke så meget om reglerne for adoption.
Men er det ikke muligt at kontakte et adoptionsbureau i det land, men ønsker et barn fra og blive godkendt af dem? Eller SKAL der være et dansk bureau som mellemled?

Der er da mange her i Danmark, der er adopteret fra andre lande end de 6 nævnte. Fx fra landene i Sydamerika. 

Jeg tror der gennem årene er blevet lukket ned for muligheden for at adoptere fra en del lande pga de mange sager der har været. Uden dog at være helt sikker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.