Drillenisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.295 visninger
5 svar
2 synes godt om
27. november 2023

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Drillenisse på jobbet…

Jeg arbejder som pædagog i en børnehave, hvor vi skal være nisser for hinanden… det er en tradition i institutionen.. jeg har ikke prøvet det før og håber i kan komme med nogle gode ideer.. Hende som jeg skal være nisse for, arbejder i vuggestuen og er en ældre kvinde, som jeg ikke kender så godt… vi er alle max presset på jobbet og især hende, da hun mangler en kollega… 

så det må godt være nogen søde ideer,  men også godt nogle lidt frække uskyldige nogen… 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Put en mandarin i hendes madpakke.

Pebernødder i hendes vinterstøvler.

Lav et stykke julepynt, hun ka hænge op.

Lav en papir engle, med hendes ansigt på, som du hænger op, inde på hendes stue.

Lav en "konge krone" til hende, hun ska ha på hele dagen. Alle ska gøre hva kongen siger

Server en kop kaffe/tea for hende, efter en kold dag, på legepladsen.

Lav et lille kalenderlys til hende.

Et duftelys.

Varme strømper eller vanter. 

En lille bøtte julesmåkager.

Vh Stine 

Anmeld Citér

28. november 2023

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020

Det kunne være små søde hilsner gemt i hendes jakkelomme, garderobe, madpakke osv. 

At fylde hendes jakkelommer (den jakke hun bruger i institutionen) med julesmåkager eller chokolade. 

En lille gave i huen

I folkeskolen, pakkede jeg engang en lille gave ind i flere lag gavepapir, derimellem kom jeg grødris osv “rod” imellem

En ingrediens (afmålt i små poser i følge opskriften) hver dag, så hun til sidst kan bage en eller flere slags julesmåkager. Husk selvfølgelig at give opskriften også

Anmeld Citér

28. november 2023

MVM

Profilbillede for MVM
Nulle2020 skriver:

Det kunne være små søde hilsner gemt i hendes jakkelomme, garderobe, madpakke osv. 

At fylde hendes jakkelommer (den jakke hun bruger i institutionen) med julesmåkager eller chokolade. 

En lille gave i huen

I folkeskolen, pakkede jeg engang en lille gave ind i flere lag gavepapir, derimellem kom jeg grødris osv “rod” imellem

En ingrediens (afmålt i små poser i følge opskriften) hver dag, så hun til sidst kan bage en eller flere slags julesmåkager. Husk selvfølgelig at give opskriften også

Den med opskriften lyder som en rigtig god ide… tak for dine ideer….

Anmeld Citér

28. november 2023

MVM

Profilbillede for MVM
StineW79 skriver:

Put en mandarin i hendes madpakke.

Pebernødder i hendes vinterstøvler.

Lav et stykke julepynt, hun ka hænge op.

Lav en papir engle, med hendes ansigt på, som du hænger op, inde på hendes stue.

Lav en "konge krone" til hende, hun ska ha på hele dagen. Alle ska gøre hva kongen siger

Server en kop kaffe/tea for hende, efter en kold dag, på legepladsen.

Lav et lille kalenderlys til hende.

Et duftelys.

Varme strømper eller vanter. 

En lille bøtte julesmåkager.

Vh Stine 

Tak for dine ideer…

Der er flere af dem, som jeg tænker, at jeg vil bruge…

Anmeld Citér

28. november 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvis hun kører i bil til job, kan du stille et tændt stearinlys på bilens tag eller køler og få en kollega til at gå ind og fortælle hende, at hun skal skynde sig ud til sin bil, fordi hun holder med lys på. 
Du kan skrive en besked og hænge op i personalestuen, hvor du - uden at skrive dit navn, selvfølgelig - oplyser, at juleudvalget har arrangeret Lucia-optog d. 13., og at hun med glæde har meldt sig til at føre an som Lucia-brud, hvilket alle ser frem til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.