Teenager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.903 visninger
2 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. november 2023

Anonym trådstarter

Hej

jeg har en på 13 år som gerne vil lave noget med os forældre en gang i mellem. Men når vi forslår almindelige ting som spil, film, gå en tur osv. så er svaret nej tak. Det er kun shoppe ture osv, hvor vi skal frem med dankortet der duer.

ved godt det er alderen og at de ikke gider os så meget mere, men hvad laver i med jeres teenagere som ikke nødvendigvis koster en udskrivning på min. 500 kr ? Eller noget i den stil.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Min teenager gider stadig at spille, bage kage, lave mad eller male/tegne.

Jeg ville nok holde lidt igen med aktiviteter,  der involverer dankortet.  Men hvad med at spørge teenageren om hvad han/hun gerne vil, som ikke koster penge.

Anmeld Citér

26. november 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej

jeg har en på 13 år som gerne vil lave noget med os forældre en gang i mellem. Men når vi forslår almindelige ting som spil, film, gå en tur osv. så er svaret nej tak. Det er kun shoppe ture osv, hvor vi skal frem med dankortet der duer.

ved godt det er alderen og at de ikke gider os så meget mere, men hvad laver i med jeres teenagere som ikke nødvendigvis koster en udskrivning på min. 500 kr ? Eller noget i den stil.

For mine teenage-drenge (13og 17) er de ting, du foreslår, almindelige “hverdagsting”

Så “ekstra”ting er fx at tage på Moesgaard, i Den gamle by, ARoS, café, strøgtur (Uden nødvendigvis at købe noget ), tur ud vandet, i skoven (vi bor lidt uden for Aarhus) og længere ture: zoo, wow park, Vesterhavet/bunker-tur, Trehøje.
- og det koster jo alt sammen penge (om ikke andet så til benzin) men jeg har fx årskort til museerne omkring Aarhus og der er børn gratis, og så er det nok bare noget vi prioriterer at bruge penge på; oplevelser sammen. Vi rejser fx ikke meget men viser dem Danmark. Lige om lidt gider de ikke mere/flytter hjemmefra - så jeg synes det er godt givet ud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.