Gravid for 3. gang - jeres erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
1 svar
1 synes godt om
18. november 2023

Æblekind

Hej med jer

Jeg venter mit 3. barn - vores første fælles. Er sindsygt spændt! Jeg synes, jeg for det første allerede er fuldstændigt udspilet. Og kan slet ikke holde ud at have bukser på. Er kun 4+5, så håber det finder et leje på et tidspunkt   Hver gang der bare er lidt i min blære eller en lille prut, der passerer, så føler jeg, at jeg er ved at revne!

Under de to andre graviditeter fik jeg kvalme omkring 5+3, som forsvandt omkring uge 15+ og forholdsvis tidligt bækkensmerter. 

Jeg synes, jeg er utroligt utålmodig denne gang! Kan slet ikke vente og kan slet ikke overskue at der er så lang tid til, der “sker noget” - altså at vi kan fortælle om det, jeg kan mærke liv, min kæreste og børnene kan mærke liv, scanningerne i offentligt regi osv osv… Vi håber at spiren bliver, så vi kan blive scannet privat lige før jul i 10. uge) og sige det til børn, familie og venner der. Men der er sååå længe til!  

Hvordan var jeres tredje graviditet sammenlignet med de andre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Synes også jeg oplevede tredje graviditet som at jeg var mere utålmodig, og den tog SÅ lang tid.. (var også meget syg de første 5 måneder) 

min bækkenløsning var værre end ved de to foregående, oplevede flere plukkeveer, og var meget træt.. 

Er 33+ med fjerde graviditet nu, der har jeg mærkelig nok taget det meget mere roligt, og været knap så utålmodig. Maven voksede dog hurtigere og bukserne trykkede ret tidligt i graviditeten så det har været joggingtøj og strømpebukser (helst natbukser) gennem hele graviditeten stort set. Min bækkenløsning startede meget tidligt i denne, tilgengæld ingen opkast og få plukkeveer ifht sidst.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.