Erfaring med sterilisation - blødning mm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. november 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hej alle 

jeg nærmer mig 35 og min læge anbefaler anden prævention end p-piller. Jeg har længe tænkt at jeg faktisk ikke har lyst til at fylde flere kunstige hormoner i min krop - og jeg skal ikke have flere børn. 
min tanke går derfor på sterilisation. Men hvordan påvirker det kroppen? Er der nogen der har erfaringer? Gode som dårlige? 

min naturlige cyklus er ca 28 dage, med 6 dages blødning og rimelig heftige smerter ved ÆL og dagene op til og de første dage af min mens. 

har i oplevet forværring, bedring eller ingen ændring efter sterilisation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2023

fehår

Jeg blev steriliseret i forbindelse med kejsersnit. Min cykles er helt uændret, og det var ifølge lægen også det, jeg skulle forvente

Anmeld Citér

17. november 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Mor11 skriver:

Hej alle 

jeg nærmer mig 35 og min læge anbefaler anden prævention end p-piller. Jeg har længe tænkt at jeg faktisk ikke har lyst til at fylde flere kunstige hormoner i min krop - og jeg skal ikke have flere børn. 
min tanke går derfor på sterilisation. Men hvordan påvirker det kroppen? Er der nogen der har erfaringer? Gode som dårlige? 

min naturlige cyklus er ca 28 dage, med 6 dages blødning og rimelig heftige smerter ved ÆL og dagene op til og de første dage af min mens. 

har i oplevet forværring, bedring eller ingen ændring efter sterilisation? 

Jeg er også steriliseret, og min cyklus er fuldstændig som før. Eneste bivirkning er øget sexlyst, da jeg ikke får hormoner og ikke skal bekymre mig om graviditet, så det er jo en bonus

Anmeld Citér

17. november 2023

Konjac

Profilbillede for Konjac

Jeg blev steriliseret for 2 år siden. Jeg har dannet meget arvæv begge steder hvor de har brændt æggeledere over, og den ene side er fyldt med væske. Det gør at jeg ofte har rigtig mange smerter ved menstruation. 
Så jeg har lidt fortrudt

Anmeld Citér

17. november 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Konjac skriver:

Jeg blev steriliseret for 2 år siden. Jeg har dannet meget arvæv begge steder hvor de har brændt æggeledere over, og den ene side er fyldt med væske. Det gør at jeg ofte har rigtig mange smerter ved menstruation. 
Så jeg har lidt fortrudt

Kan man ikke dræne væsken ud? Eller kommer det bare igen? Det lyder virkelig ubehageligt. 

Anmeld Citér

18. november 2023

Konjac

Profilbillede for Konjac
Mor11 skriver:

Kan man ikke dræne væsken ud? Eller kommer det bare igen? Det lyder virkelig ubehageligt. 

Jeg fik at vide, det er det samme som sker, ved dem der har væske på æggeledere. Mit væske sidder bare lidt mere diffust, og skal fjernes ved operation. Men vil sikkert komme tilbage igen. 
Men så bliver der da en fordel ved at gå i overgangsalderen, når den tid kommer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.