Naboens reklame skilt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.922 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. november 2023

Anonym trådstarter

Vores nabo har eget firma og har i den forbindelse et kæmpe skilt hængende på sin væg. 

Skiltet fungere både som ur og temperatur viser. Men vi er så trætte af det lys det giver.

Ikke nok med det skarpe hvide lys er meget kraftigt, så blinker det konstant imellem de to forhold, ur, temperatur, ur, temperatur lige op i vores soveværelse.

På trods af mørklægningsgardiner er det generende. Kan man godt tillade sig at spørge naboerne om de vil være søde at slukke det om natten ?

Mistænker det ikke er så nemt at slukke uden at skulle indstille det igen hver dag, men alligevel. Min søn og jeg (og nogle dage også min mand) bliver virkelig irriteret på det om natten.  

Hvis naboen ikke vil gøre noget ved det, hvad er så vores muligheder? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2023

Pb18

Jeg synes sagtens at I kan tillade jer at bede naboen om at slukke det om natten.

Hvis det ikke virker, så kontakt kommunen. Afhængig af hvor I bor (erhvervsområde eller beboelseskvarter) så er der jo lokalplaner mm der skal overholdes og det er bestemt ikke alle steder at man bare må smække et lysende reklameskilt op.

Men start med at snakke pænt med naboen, de fleste mennesker, vil jeg mene (håbe) sagtens kan forstå problemet og han har nok ikke overvejet at det ville genere 

Anmeld Citér

16. november 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

De skal have en tilladelse til, at hænge det op. Så jeg ville kontakte kommunen og hører dem ad

Der var en lignede sag i Hvidovre og det endte med, at skilte blev pillet ned. Det var Amin Jensen der havde hængt det op på sit hus som ligger ved en lyssignal og der endte det med, at han fik et påbud fra kommunen om, at tage det ned. 

Komiker dømt for lysende reklameskilt - 112 - Sjællandske Nyheder (sn.dk)

Anmeld Citér

16. november 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

Vores nabo har eget firma og har i den forbindelse et kæmpe skilt hængende på sin væg. 

Skiltet fungere både som ur og temperatur viser. Men vi er så trætte af det lys det giver.

Ikke nok med det skarpe hvide lys er meget kraftigt, så blinker det konstant imellem de to forhold, ur, temperatur, ur, temperatur lige op i vores soveværelse.

På trods af mørklægningsgardiner er det generende. Kan man godt tillade sig at spørge naboerne om de vil være søde at slukke det om natten ?

Mistænker det ikke er så nemt at slukke uden at skulle indstille det igen hver dag, men alligevel. Min søn og jeg (og nogle dage også min mand) bliver virkelig irriteret på det om natten.  

Jeg ville også pænt sige det til naboen som første skridt. Måske han slet ikke har tænkt på det kan være generende. 

Anmeld Citér

16. november 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Tænker samtale er vejen frem. Man kan sagtens sætte en timer på sådan et skilt. Uden at det koster det vilde beløb for naboen.

tjek hvad der står i en eventuel lokalplan.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.