Hej alle
Mit første indlæg herinde.
Baggrundsinfo: Jeg er 39 år gammel, har en jævnaldrende kæreste, som jeg har været sammen med i 3 år. Vi bor sammen i fælles hus, som vi købte for 2 år siden.
I starten af året havde jeg en (uplanlagt) graviditet udenfor livmoderen og i den forbindelse begyndte vi at tale om at få et barn sammen. Jeg fik nogle indsprøjtninger med noget cellegift for at fjerne graviditeten og derfor måtte vi først begynde at prøver igen i maj måned.
I maj begyndte vi at forsøge og da det ikke er lykkes endnu, var vi ved lægen her til morgen for at få en henvisning til fertilitetsbehandling.
Da jeg ringede til lægen blev jeg spurgt, om jeg var ligeglad med hvilken læge det var, hvilket jeg svarede ja til, da jeg ikke kender nogen af dem… men det var måske dumt
Vi kom ind til en meget ung læge (dem har jeg ellers gode erfaringer med), som sad og “googlede” i vildskab, om alder mon er en fertilitetsnedsættende faktor, så vi kan starte inden vi har forsøgt i et år. Han fik også stillet nogle mega uelegante spørgsmål om, hvordan vi havde forsøgt
Efter en masse snak frem og tilbage gik han med til at lave henvisningen. Vi fik begge en klamydiatest stukket i hånden og så ville han bestille nogle blodprøver.
Jeg ved meget lidt om det her, så hvis nogen har erfaringer, vil jeg gerne høre dem.
Min blodprøve skal tages indenfor de første 3 dage af min cyklus, som er uregelmæssig mellem 32-42 dage. Jeg har som regel pletblødninger i nogle dage inden menstruationen for alvor starter, så hvornår regnes de 3 dage fra? Og hvad er det egentlig man tester for?
Hvad kan jeg forvente herfra, hvor længe gør der fra man får taget blodprøverne til henvisningen er klar?
Jeg kan se, at der er 8 ugers ventetid på fertilitetsklinikken, hvor hurtigt derefter kan jeg forvente at selve behandlingen går igang, hvis alt bare kører på skinner?
Var der noget i gerne ville have vidst, før I startede i fertilitetsbehandling?