Pakkekalender

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.648 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. november 2023

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Godaften 

December måned nærmer sig og i den forbindelse har jeg valgt at jeg vil lave en pakkekalender med 24 gaver til min far. Han er 60, gift med min mor og bedstefar til mine to piger på 5 og en på 12 uger. Han har haft et hårdt år med voldsomme kroniske smerter, og han fortjener alt godt. Indtil videre får han alt muligt spiseligt, skabekalender og et billede af mine piger. Men har i andre gode forslag til ting som nødvendigvis ikke er spiselige? 

På forhånd tak  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Kreamor skriver:

Godaften 

December måned nærmer sig og i den forbindelse har jeg valgt at jeg vil lave en pakkekalender med 24 gaver til min far. Han er 60, gift med min mor og bedstefar til mine to piger på 5 og en på 12 uger. Han har haft et hårdt år med voldsomme kroniske smerter, og han fortjener alt godt. Indtil videre får han alt muligt spiseligt, skabekalender og et billede af mine piger. Men har i andre gode forslag til ting som nødvendigvis ikke er spiselige? 

På forhånd tak  

Kan ungerne ikke lave nogle små gaver til ham?

Anmeld Citér

11. november 2023

Anonym

Kreamor skriver:

Godaften 

På forhånd tak  

Er det "kun" din far, eller bliver det en delekalender med din mor? 

Små hyggelige sedler... fx:

• Brunch hos jer
  • En tur i zoo eller lignende med børnebørnene
  • Middag hos jer

En god specialøl hvis han er til den slags.

Noget hjemmelavet: Nøgleringe af krympeplast eller magnet. Hjemmelavet vanillesirup til kaffe, lemoncurd, solsikkespread eller andet lækkert.  Cookies, eller en hjemmelavet cookiemix så han fx kan bage med børnebørnene.

Det var lige det jeg kunne finde på lige nu.

Anmeld Citér

12. november 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Det er da en virkelig god gave ��

Alt efter interesse kunne det være:

fuglekugler til haven

en pose kaffe

specialøl

Andet han bruger i hverdagen

Anmeld Citér

12. november 2023

Tin

Profilbillede for Tin
Kreamor skriver:

Godaften 

På forhånd tak  

I teorien kan det jo være alt muligt��

Jeg har lavet til min mor...

Men fx

Kaffe/te

Stearinlys (ægte eller ledlys)

Jule servietter

Skrabelod

Små flasker med forskelligt alkohol fx snaps, likør, vodka

Julepynt

Evt en tommestok, skruetrækker,hammer eller andet han kunne få glæde af.

Et sjovt krus med tekst eller andet

Forårsløg til haven

Have handsker

Et lille gavekort til den lokale bager til 4 rundstykker og en snegl

Håndsæbe

Vaskeklude

Barberskum (hvis han bruger det)

Vatpinde

Wc rens

Ja altså du kan jo bare købe alt det som han i virkeligheden bruger dagligt, og så krydrer med lidt slik, kaffe, alkohol så vil den hel sikkert bringe lykke��

Anmeld Citér

12. november 2023

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Praktiske ting synes jeg er fint mellem alt tingeltangel osv. jeg har lavet til min far sammen med mine søskende, og det er fx også karklude, håndsæbe, og sådan noget.

Og lidt pjat - julesokker, et slips med musik, sådan noget.

Og så ting, som ungerne og vi selv har lavet. Fx har vi lavet rensdyr af omridset på vores fødder (du kan nok finde en skabelon på nettet), og så har vi alle lavet dem, store og små. Det syntes han var ret sjovt.

Nu er han alene, og ikke den store kok, så vi har givet ham færdiglavet dej til brune kager, bageblandinger og sådan noget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.