Betablokker - propranol, udgået?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.672 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. november 2023

Anonym trådstarter

Hej :-) 

Er der nogen er jer, der tager betablokkere propraponol 10 mg, mod angst og ved om de er udgået? 

Jeg har fået det pga høj puls, særligt i tilfælde af klaustrofobi og social angst, og kun ved behov. Har fået ny læge, da min egen læge er sygemeldt. Den nye læge er lidt mere holistisk, og hun fortæller mig, at hun desværre ikke kan udskrive det til mig, da de er udgået. Jeg kan ikke læse det inde på medicininfo. Der står de stadig kan købes.. så jeg ved ikke om det er fordi, hun af princip ikke vil udskrive det :-( men jeg er helt ude af den, da det er så invaliderende for mig.. og nu er jeg særligt angst for angsten. 

Er der nogen, der ved om de rent faktisk er udgået?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Medicininfo er ikke altid up to date. 
der står på https://www.medicinpriser.dk/

at den er udgået. Spørg lægen om et tilsvarende præparat. 

Anmeld Citér

11. november 2023

Anonym trådstarter

Tak for svar. Jeg bruger ikke Retard 160 mg, men DAK 10 mg og i følge medicinpriser står der, at de stadig eksisterer. Så det må de vel? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Tak for svar. Jeg bruger ikke Retard 160 mg, men DAK 10 mg og i følge medicinpriser står der, at de stadig eksisterer. Så det må de vel? 

Det kan være de lokalt ikke kan få dem hjem fx, eller det er en midlertidig mangel. Lægen bliver trodsalt informeret før almene borgere. 
din læge hverken må eller vil lyve for dig, hendes personlige mening har intet med hendes faglighed at gøre. Så har hun sagt sådan er det sådan, men man kan som sagt altid få et tilsvarende præparat og det må du tale med lægen om og forklare du har brug for det, nu når det er en ny læge eventuelt hvorfor du føler du har brug for det, måske i sammen kan komme frem til noget der vil fungere tilsvarende lige så godt for dig

Anmeld Citér

12. november 2023

Anonym

Jeg synes at det lyder lidt underligt. Der står ikke noget her https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/godkendelse/kontrol-og-inspektion/mangel-paa-medicin/meddelelser-om-forsyning-af-medicin/

Men priser på medicin meldes ind hver anden uge og den nye prisperiode starter på mandag, så hvis der er restordre så vil det fremgå af medicinpriser.dk

Læger får ikke særlig viden om restordrer, så så længe det er i taksten, kan de udskrive det. Man kan så blive nødt til som patient at ringe rundt til mange apoteker for at finde et, hvor der er på lager. Kontakt evt dit eget for at høre om lagerstatus. Det svarer de gerne på selvom du ikke har en aktiv recept. Du kan også ringe til firmaet bag og spørge (der er kontaktoplysninger i indlægssedlen).

Skulle det være umuligt at skaffe, så synes jeg at du skal spørge lægen, hvad hun foreslår som alternativ, da du snart har brug for en ny recept. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.