Børneledsagerkort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.209 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. november 2023

Anonym trådstarter

Hejsa!

Jeg sidder og undersøger muligheden for at få et ledsagerkort til mit nyligt diagnosticerede barn, men alle steder jeg leder, står der "fra 12 år" og mit barn er kun 7 år.

Er der nogen der ved hvordan man gør når barnet er under 12?

Jeg har desperat forsøgt at få fat på vores sagsbehandler, men alle der har været i systemet ved hvor svært dét kan være...

Diagnoerne er Infantil Autisme og ADHD, hvis det har noget at sige for hvor man skal søge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er ikke korrekt. Dit barn kan sagtens bestille ledsagerkort når det er under 12 år. Mit dreng har haft det i mange år og han er nu 16 år.

Det har i øvrigt ikke noget med din sagsbehandler, at gøre. Du skal søge det her:

Ledsagekort | Danske Handicaporganisationer

Anmeld Citér

9. november 2023

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Det er ikke korrekt. Dit barn kan sagtens bestille ledsagerkort når det er under 12 år. Mit dreng har haft det i mange år og han er nu 16 år.

Det har i øvrigt ikke noget med din sagsbehandler, at gøre. Du skal søge det her:

Ledsagekort | Danske Handicaporganisationer

Mange tak! Jeg anede virkelig ikke hvor jeg skulle kigge, så jeg var inde på Borger.dk.

Anmeld Citér

9. november 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Mange tak! Jeg anede virkelig ikke hvor jeg skulle kigge, så jeg var inde på Borger.dk.

Det er en anden ledsagerordning og det kan godt tænkes, at man skal være 12 år.

Du skal søge via det link jeg har sendt dig og de fleste får det når barnet har autisme/ADHD. Vores søn har "kun" ADHD og han har haft det i mange år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.