Kiss-kost

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.083 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. november 2023

Anonym trådstarter

Jeg har hørt at KISS-kost er en god hjælp til at blive gravid så søger nogen som har prøvet den. 

Jeg skal insemineres her om små 8 dage håber jeg og har desværre haft stor træng til sukker hele denne cyklus. Kan jeg nå at lave om på det inden d. 16 via KISS-kost? 

Håber nogen kan  hjælpe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2023

Anonym

Nej, du gør ingen forskel på 8 dage. Og der er i øvrigt ingen evidens for at kiss-kost eller andre påfund virker (altså jo, vægttab og at stoppe rygning er en god idé, hvis man er hhv. overvægtig eller ryger). Men anekdoter er der nok af. Barnløshed er jo en kæmpe industri. Brug du hellere dit krudt og dine penge på at gøre noget godt for dig selv.

Anmeld Citér

8. november 2023

Anonym

Tænker ikke det gør noget så hurtigt.

Men du kan jo altid gå i gang alligevel hvis det er relevant for dig. Jeg skiftede bekendtskab med Kiss-kost da jeg blev henvist til den gynækolog der var med til at udarbejde principperne i denne insulin sænkende kost. Den er tiltænkt kvinder med PCO, hvor man har risiko for insulin resistens, og har en hormon ubalance hvor insulin bl.a. har en rolle at spille. Så for mig var den relevant. Vi blev enige om, at jeg skulle prøve det inden vi gik i gang med fertilitets behandling, og det virkede.

Men altså ikke kun på det tidspunkt, det har givet mig generelt bedre forståelse for hvordan jeg skal forholde mig til min PCO og ernæring, også så jeg ikke udvikler insulin resistens og diabetes.

Så ja, hvis det er relevant, gå i gang. Det koster jo ikke noget, du kan låne bogen Spis dig gravid på de fleste biblioteker, og det er ikke ret vanskeligt at følge når man først har sat sig ind i det.

Anmeld Citér

8. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, du gør ingen forskel på 8 dage. Og der er i øvrigt ingen evidens for at kiss-kost eller andre påfund virker (altså jo, vægttab og at stoppe rygning er en god idé, hvis man er hhv. overvægtig eller ryger). Men anekdoter er der nok af. Barnløshed er jo en kæmpe industri. Brug du hellere dit krudt og dine penge på at gøre noget godt for dig selv.

Altså har fået af vide af klinikken jeg generelt er meget sund, da jeg hverken ryger, drikker, er stoppet 100% med alt der indeholder koffein tilbage i start sep., træner reglmæssig og spiser sundt. Har desværre bare virkelig spist meget usundt som slik og stivelse osv. De sidste 14 dage og fået af vide det kan gøre at ens æg ikke vil modne, og da mine æg idag kun var 8mm på cyklus dag 11 ud af 32 så blev jeg nervøs må jeg indrømme.

(Skal siges at ud over de her 14 dage så spiser jeg kun usundt ca hver anden weekend og det primært chips)

Anmeld Citér

8. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tænker ikke det gør noget så hurtigt.

Men du kan jo altid gå i gang alligevel hvis det er relevant for dig. Jeg skiftede bekendtskab med Kiss-kost da jeg blev henvist til den gynækolog der var med til at udarbejde principperne i denne insulin sænkende kost. Den er tiltænkt kvinder med PCO, hvor man har risiko for insulin resistens, og har en hormon ubalance hvor insulin bl.a. har en rolle at spille. Så for mig var den relevant. Vi blev enige om, at jeg skulle prøve det inden vi gik i gang med fertilitets behandling, og det virkede.

Men altså ikke kun på det tidspunkt, det har givet mig generelt bedre forståelse for hvordan jeg skal forholde mig til min PCO og ernæring, også så jeg ikke udvikler insulin resistens og diabetes.

Så ja, hvis det er relevant, gå i gang. Det koster jo ikke noget, du kan låne bogen Spis dig gravid på de fleste biblioteker, og det er ikke ret vanskeligt at følge når man først har sat sig ind i det.

Det svært at sige om det er relevant for mig har hverken pco pcos. Min cyklus er stabil, ikke overvægt eller undervægtig. Alle prøver er helt fine med fri passage osv. Har blot min alder imod mig. 

Fik KISS-kost anbefalet da jeg havde det skidt med mit indtag af sukker og det mine æg var små idag

Anmeld Citér

9. november 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis du gerne vil spise mindre sukker og usundt, så er det da super at gå igang med at kigge på din kost - hvornår “går det galt”, er der andet du kan gøre i situationen i stedet for at spise slik/chips, og se på hvorfor du spiser det. Altså er det fordi du har lyst til det, kedsomhed, søger trøst eller andet.

Uagtet fertilitetsbehandling så kan det jo være godt at arbejde med at få madro, og ikke slå dig selv i hovedet med hvad du spiser

Er der beviser for, at det hjælper på bl.a æggene  ikke at spise sukker?

Anmeld Citér

10. november 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Hvis du gerne vil spise mindre sukker og usundt, så er det da super at gå igang med at kigge på din kost - hvornår “går det galt”, er der andet du kan gøre i situationen i stedet for at spise slik/chips, og se på hvorfor du spiser det. Altså er det fordi du har lyst til det, kedsomhed, søger trøst eller andet.

Uagtet fertilitetsbehandling så kan det jo være godt at arbejde med at få madro, og ikke slå dig selv i hovedet med hvad du spiser

Er der beviser for, at det hjælper på bl.a æggene  ikke at spise sukker?

Spiser normalt ikke slik jo måske i alt 10 stykker vingummi på en måned og spiser sund. Det er kun her de sidste ca 14 dage. Så normalt spiser jeg meget sund. Begyndte så småt på slik da jeg fik et aflyst forsøg sidste måned fordi klinikken havde regnet forkert på mine æg. Det er faktisk det eneste usunde jeg spiser. Tror for mig bare det er en frygt trigger da at få et barn mere er så stort et ønske og ved at jeg ikke er i min vandte krop da jeg ikke kan træne og spise som jeg plejer grunde en skade et par mdr tilbage

Og har læst på nettet at kosten har en stor betydning på folliker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.