Lussingesyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.953 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. november 2023

Anonym trådstarter

I min datters daginstitution har de fået konstateret lussingesyge. Hun er ikke selv blevet smittet (endnu ihvertfald). Jeg er selv gravid og er i tvivl om det udgør en risiko for mig, om manskal sygemeldes mm.? Er der nogen af jer der har snakket med jeres læge om det og ved om jeg trygt kan sende mit barn afsted?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2023

Anonym

Lussingesyge er ikke så smart når man er gravid. Det skal man tage meget alvorligt. Synes du skal tale med din læge om det allerede imorgen tidlig. 

Anmeld Citér

5. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lussingesyge er ikke så smart når man er gravid. Det skal man tage meget alvorligt. Synes du skal tale med din læge om det allerede imorgen tidlig. 

Jeg holder hende også hjemme i morgen, indtil jeg får svar. Jeg synes også at det er svært at Google sig til omkring de præcise retningslinjer.

Anmeld Citér

5. november 2023

Timf

Profilbillede for Timf

Kontakt din læge og hør ad, jeg havde vist en eller anden form for vaccine som gjorde det ikke var farligt for mig da jeg var gravid. Aner ikke hvad der var og spurgte ikke nærmere ind til det  

Anmeld Citér

5. november 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvis du har haft det før (det har størstedelen, også selv om de ikke ved det, det kan ses i en blodprøve,) er det ikke farligt

Anmeld Citér

6. november 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Hvis du har haft det før (det har størstedelen, også selv om de ikke ved det, det kan ses i en blodprøve,) er det ikke farligt

Ja, men det ved jeg ikke om jeg har. Vi går ud fra at vi ikke har. Derfor må jeg jo antage indtil videre at jeg ikke er. Og hvis blodprøven fx. Viser at jeg ikke har haft det, så kan jeg jo blive smittet. For jeg skal vel fortsætte med arbejde og derfor bliver jeg jo nødtil at sende hende afsted, og det er der utrygheden er

Anmeld Citér

6. november 2023

Anonym trådstarter

Timf skriver:

Kontakt din læge og hør ad, jeg havde vist en eller anden form for vaccine som gjorde det ikke var farligt for mig da jeg var gravid. Aner ikke hvad der var og spurgte ikke nærmere ind til det  

Sekretæren sagde at jeg skulle få taget en blodprøve for at se om jeg har antistofferne, jeg skal derhen i morgen. Men da jeg svarede at hvad så hvis jeg ikke har haft det så er jeg jo i risiko, men der sagde hun at nu må vi se hvad blodprøven svarer. Og så snakkede vi ikke mere om det. Så må gå ud fra at der ikke er mere at gøre og så må jeg bare slippe nervøsiteten

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.