Båre buket får man den leveret til kirken ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.335 visninger
8 svar
1 synes godt om
2. november 2023

anna111

Profilbillede for anna111

Hej står og skal til begravelse i næste uge og er i tvivl om man selv henter og bringer en bårebuket til kirken ?

Eller man skal have den leveret til kirken fra dem der laver den ? 

Ved ikke hvad der er normen ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Vi har til de begravelser vi har været til selv hentet bårebuketten og kommet med. 

Anmeld Citér

2. november 2023

anna111

*.* skriver:

Vi har til de begravelser vi har været til selv hentet bårebuketten og kommet med. 

Okay tak for svar det vil jeg også gøre så.

Anmeld Citér

2. november 2023

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg har gjort begge dele

Anmeld Citér

2. november 2023

321

Profilbillede for 321
anna111 skriver:

Hej står og skal til begravelse i næste uge og er i tvivl om man selv henter og bringer en bårebuket til kirken ?

Eller man skal have den leveret til kirken fra dem der laver den ? 

Ved ikke hvad der er normen ?

Vi har altid fået den leveret så den lå i kirken når de nærmeste pårørende kommer som de første 

Anmeld Citér

3. november 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

De begravelser jeg har været med til, der er de store flotte kranse og buketter fra den nærmeste familie blevet leveret til kirken, så de står rundt om kisten, når folk ankommer. 

Ellers har folk der deltager selv buketter med, som man afleverer til kirketjeneren eller bedemanden i våbenhuset. De tager så kortene af og lægger buketten ind i kirken. Kortene samler de i en kuvert til de nærmeste pårørende. 

Og ja endelig, så bliver der også leveret buketter fra folk, der ikke selv er med, men vil sende en hilsen. 

Men andre ord, I kan gøre begge dele. 

Anmeld Citér

3. november 2023

anna111

Aalborgtøsen skriver:

De begravelser jeg har været med til, der er de store flotte kranse og buketter fra den nærmeste familie blevet leveret til kirken, så de står rundt om kisten, når folk ankommer. 

Ellers har folk der deltager selv buketter med, som man afleverer til kirketjeneren eller bedemanden i våbenhuset. De tager så kortene af og lægger buketten ind i kirken. Kortene samler de i en kuvert til de nærmeste pårørende. 

Og ja endelig, så bliver der også leveret buketter fra folk, der ikke selv er med, men vil sende en hilsen. 

Men andre ord, I kan gøre begge dele. 

Okay tak. Viste ikke man skulle vedlægge et kort hvad skriver man deri 

Jeg kendte den afdøde rimelig som var min x kærestes farmor men ikke nået tæt forhold 

Anmeld Citér

3. november 2023

Pb18

anna111 skriver:

Jeg kendte den afdøde rimelig som var min x kærestes farmor men ikke nået tæt forhold 

Ikke det store, men fx "en sidste hilsen" fra xxx. Hvis man Googler er der forskellige forslag. 

De pårørende får alle kortene efterfølgende og nogle vælger at sende takkekort enten til alle eller dem, der ikke var i kirken 

Anmeld Citér

4. november 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
anna111 skriver:

Der er ikke noget man "skal". Hvis man ikke har behov for at skrive nogle ord så er det fint at lade være. Det hjælper selvfølgelig efterfølgende med at se hvem der har sendt buketter, men gør mest af alt det der føles rigtigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.