Jeg føler mig så slidt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.612 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. november 2023

Anonym trådstarter

En klynketråd

Jeg er så træt - kunne sove i et år og er træt af, hvordan jeg ser ud. Jeg er lige blevet 37 år og har fået fire børn i rap. Altsammen skønt og jeg er meget taknemmelig. Men livet med små børn har virkelig tæret på mig og også ændret mit udseende. Jeg har taget på, fået rynker, håret har mistet sin glans, tænderne er kaffegule. Jeg har fået strækmærker, ar efter kejsersnit og brysterne hænger. Min gaderobe består af joggingtøj eller slidt graviditet/ammetøj. 
Efter at min yngste ikke ammer mere og jeg har fået lidt af min frihed tilbage, kigger jeg på mig selv og tænker, hvad er der lige sket her??

Andre der har haft den oplevelse? . Nogen som har fundet ‘vejen’ tilbage?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2023

Optimom

Profilbillede for Optimom

Ja, det kan jeg sagtens genkende. Og kan tilføje de første grå hår til din liste

Men hvis du er vågen op fra babysumpen, betyder det forhåbentlig at du også har fået lidt overskud. Så giv dig selv og din krop lidt opmærksomhed og kærlighed. En tur til frisøren, dyrk lidt motion, ryd ud i tøjet og køb lidt nyt. Man giver så meget kærlighed til børnene, men det er ok også at give lidt til sig selv  

Læg en plan for hvordan du bliver mindre træt, måske er der nogle rutiner der skal justeres. Det kræver også overskud og overblik. Men din erkendelse af behovet for ændringer er første skridt. 

God fornøjelse med transformationen

Anmeld Citér

2. november 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Måske er små skridt vejen frem. Så går man sjældnere død i uoverkommelige projekter. Lav en lille liste med fem små overkommelige ting, det kunne være:

- Gå en tur med en podcast i ørene når ungerne er puttet

- Tag et fodbad, imens du ser TV

- Tag et langt bad inden sengetid med tid til barbering, hårkur, creme eller hvad du nu synes er lækkert

- Bestil 1 pæn bluse/et par pæne trusser på nettet. I den rigtige nuværende størrelse, selvom du ønsker at tabe dig lidt. 

- Klip dine negle og put neglelak på

Det er næsten ikke vigtigt hvad punkteren er, bare de er rare. Det er heller ikke vigtigt at få overstået alle ting på listen på én gang - måske tager det 14 dage - men når det er gjort, har du fortjent en tur til frisøren, et par nye støvletter, eller hvad anden præmie du nu ville ønske dig.

Små skridt. Alt er bedre end det nuværende ingenting. God fornøjelse 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.