Det er virkelig i afmagt, at jeg vælger at skrive her, og jeg beklager på forhånd besværet. Men jeg har ikke andre steder at gå hen.
Jeg er sygemeldt med en belastningsreaktion som følge af alt muligt. Har været sygemeldt i et par mdr og har ingen hjælp. Jeg har selvfølgelig været hos lægen, men jeg mener mere sådan samtalehjælp. Jeg kan ikke henvises til psykolog via lægen, da det ikke er decideret angst eller depression, men symptomer derpå pga belastning. Og selv hvis jeg kunne, er ventetiden alt for lang (jeg kontaktede en masse forskellige inden jeg var ved lægen for at finde ud af, hvor jeg kunne komme til, hvis det var, men enten havde de 3-4 mdrs ventetid, eller også tog de slet ikke imod nye klienter).
Jeg har en sundhedsforsikring, men den oprettede jeg for nylig, så jeg kan først aktivere hjælp gennem den i starten af december. Vi har ikke råd til psykolog selv, nej heller ikke hvis vi sparede, det gør vi i forvejen pga gæld og uventede udgifter til en pludselig sammenbrudt bil.
Min mand er god til at hjælpe med det praktiske, men ikke det følelsesmæssige. Så han får ikke spurgt ind oh ved ikke, hvad han skal sige, når jeg prøver at tale med ham om mine følelser.
Jeg har et begrænset netværk, og ikke nogen, jeg kan tale med om tunge tanker. Jeg føler mig så ensom, at jeg næsten ikke kan holde det ud. Trods manglende overskud har jeg forsøgt at række ud til mange, selvfølgelig ikke med ordene "hej jeg har det skidt", men spørge ind til dem, bare prøve at starte en almindelig samtale, men det glider ud.
Jeg har ledt efter alle de gratis tilbud jeg kan, men meget er telefon og chat der kun har åbent om eftermiddagen og aftenen.
Jeg føler mig bare så ulykkelig, ensom, det gør ondt indeni, jeg har brug for nogen at tale med, men har ingen.. Jeg kan berolige med, at jeg aldrig ville gøre en ende på det hele, for jeg er mega dødsangst. Men jeg har mangle plagsomme tanker om, at jeg ikke vil mere, ingen vil mig. Dét gør ondt at have, selv om det aldrig vil føre til handling.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre.. Er der nogen, der har nogle råd?