Jeg har det skidt og ingen hjælp at hente

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.175 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2023

Anonym trådstarter

Det er virkelig i afmagt, at jeg vælger at skrive her, og jeg beklager på forhånd besværet. Men jeg har ikke andre steder at gå hen. 

Jeg er sygemeldt med en belastningsreaktion som følge af alt muligt. Har været sygemeldt i et par mdr og har ingen hjælp. Jeg har selvfølgelig været hos lægen, men jeg mener mere sådan samtalehjælp. Jeg kan ikke henvises til psykolog via lægen, da det ikke er decideret angst eller depression, men symptomer derpå pga belastning. Og selv hvis jeg kunne, er ventetiden alt for lang (jeg kontaktede en masse forskellige inden jeg var ved lægen for at finde ud af, hvor jeg kunne komme til, hvis det var, men enten havde de 3-4 mdrs ventetid, eller også tog de slet ikke imod nye klienter).

Jeg har en sundhedsforsikring, men den oprettede jeg for nylig, så jeg kan først aktivere hjælp gennem den i starten af december. Vi har ikke råd til psykolog selv, nej heller ikke hvis vi sparede, det gør vi i forvejen pga gæld og uventede udgifter til en pludselig sammenbrudt bil.

Min mand er god til at hjælpe med det praktiske, men ikke det følelsesmæssige. Så han får ikke spurgt ind oh ved ikke, hvad han skal sige, når jeg prøver at tale med ham om mine følelser. 

Jeg har et begrænset netværk, og ikke nogen, jeg kan tale med om tunge tanker. Jeg føler mig så ensom, at jeg næsten ikke kan holde det ud. Trods manglende overskud har jeg forsøgt at række ud til mange, selvfølgelig ikke med ordene "hej jeg har det skidt", men spørge ind til dem, bare prøve at starte en almindelig samtale, men det glider ud.

Jeg har ledt efter alle de gratis tilbud jeg kan, men meget er telefon og chat der kun har åbent om eftermiddagen og aftenen. 

Jeg føler mig bare så ulykkelig, ensom, det gør ondt indeni, jeg har brug for nogen at tale med, men har ingen.. Jeg kan berolige med, at jeg aldrig ville gøre en ende på det hele, for jeg er mega dødsangst. Men jeg har mangle plagsomme tanker om, at jeg ikke vil mere, ingen vil mig. Dét gør ondt at have, selv om det aldrig vil føre til handling.

Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre.. Er der nogen, der har nogle råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2023

Pb18

Stort kram herfra, det lyder virkelig som om at du er hårdt ramt. 

Du kunne overveje at kontakte din lokale kirke. Det lyder måske lidt for religiøst, men præster er vant til at tale med folk i svære situationer og de fleste præster i dag er ret moderne og skubber ikke på med Gud, Jesus osv. 

Uanset hvad, så håber jeg at du kan få noget hjælp snart, det er virkelig trist at det i Danmark er så svært at få hjælp til det psykiske 

Anmeld Citér

1. november 2023

Anonym

Det lyder mega hårdt for dig. 
Jeg ved ikke om det kan være en hjælp for dig men jeg ved at rødekors nogle gange også kan hjælpe med nogle at snakke med når man er psykisk sårbar/ensom. Det kunne være værd at undersøge. Nogle kommuner har også psykologer du kan tale med så det kunne også være værd at undersøge. 
jeg håber at du får noget hjælp og får det bedre. 

Anmeld Citér

1. november 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Kære du. 

Jeg ved ikke hvor gammel du er, men hvis du er 25 eller under, kan jeg varmt anbefale dig at række ud til Headspace, som hjælper lige præcis med alt det du går rundt og bærer på. Www.headspace.dk

I forhold til selve ensomheden, som er så tung, er du ikke alene. Prøv måske at læse lidt her:   https://boblberg.dk/inspiration/ensomhed?utm_source=ga&utm_campaign=ensomhed&utm_term=ensom&gclid=EAIaIQobChMIg9Kov7qiggMVQaXVCh22zCJaEAAYAiAAEgKu-fD_BwE

Anmeld Citér

1. november 2023

Kir

Jeg ved at man kan få nogle samtaler hos sin egen læge. Det kræver selvfølgelig at det er en du føler du kan snakke med. Har selv brugt min læge i en periode hvor jeg havde det lidt skidt. 

Ellers tænker jeg om du har haft møde med jobcenteret nu hvor du er sygemeldt? Kan ikke huske hvor længe man skal have været sygemeldt før de kommer ind over. Men tænker de måske kan hjælpe. Kommunen har også ofte nogle tilbud, min kommune har fx nogle forløb på Sundhedscenteret bl. a. for folk med stress, angst og depression. Eller nogle tilbud for folk der ikke har det store netværk. Tænker det er værd at undersøge.

Det sidste jeg tænker er, om du har job, for så har de måske en aftale med fx Falck healthcare el. lign. Så kan man få psykologhjælp derigennem, også selvom det ikke er arbejdsrelateret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.