Tandfrembrud, gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.240 visninger
9 svar
11 synes godt om
31. oktober 2023

LEEV

Min datter på 1 har nogle tænder på vej. Hun har fået nogle stykker, men denne gang er hun meget mærket. Hun sover ikke om natten og savler helt sindsygt meget. Det værste er at jeg kan mærke hun har ondt. Nogle gode råd og giver man Panodil for det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2023

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Jeg har givet mine flydende smertestillende. 

Anmeld Citér

31. oktober 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Kolde agurker er mega godt til at dulme om dagen. 

Anmeld Citér

31. oktober 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har givet panodil mange gange til den mellemste, da han var så plaget af tandfrembrud. Han skreg natten lang i en uge op til, og det eneste der hjalp, var panodil. 

Da første tand var på vej, var vi helt desparate. Vi ringede til lægen, og fik svaret at det skulle alle børn jo igennem, men vi kunne prøve agurk. Og hvis jeg virkelig ville give panodil, var det jo absolut ikke noget de kunne tage ansvar for. Jeg kunne lige så godt have spurgt om jeg måtte give ham gift, altså

Nå, men vi har givet panodil til nat når det har været værst, og han har, så vidt vides, ikke taget skade

Anmeld Citér

31. oktober 2023

Carina:-)

Flydende panodil. 

Sutter kan puttes i fryseren , så de er kølende. 

Man har kunnet købe noget bedøvende til gummerne på apoteket- men ved ikke om man stadig kan.. 

Anmeld Citér

31. oktober 2023

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020
Carina:-) skriver:

Flydende panodil. 

Man har kunnet købe noget bedøvende til gummerne på apoteket- men ved ikke om man stadig kan.. 

Det gel til gummerne du snakker om hedder Aftamed og det tænker jeg fortsat man kan købe

Anmeld Citér

1. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Carina:-) skriver:

Flydende panodil. 

Man må IKKE putte sutter i fryseren! Det kan blive for koldt og skade gummerne, er rigeligt de har været i køleskabet. 

- agurkestave eller bideringe der har været i køleskabet om dagen hun kan gumle på. 
- Panodil til når hun skal sove. Hvis hun ikke vil det flydende så hør apoteket ifht stikpille mener det er 125 mg til den størrelse (alt efter hvad hun vejer selvfølgelig) og stikpille smertedækker lige så fint og optages efter kort tid pga det netop er en stikpille. 

- og ellers hold ud og giv masser af kys og kram

Anmeld Citér

1. november 2023

Carina:-)

Nulle2020 skriver:

Det gel til gummerne du snakker om hedder Aftamed og det tænker jeg fortsat man kan købe

Den er guld værd.- tak fordi du kunne huske navnet .

Anmeld Citér

1. november 2023

B&J

LEEV skriver:

Min datter på 1 har nogle tænder på vej. Hun har fået nogle stykker, men denne gang er hun meget mærket. Hun sover ikke om natten og savler helt sindsygt meget. Det værste er at jeg kan mærke hun har ondt. Nogle gode råd og giver man Panodil for det?

Gel til gummerne den er guld kan købes på apoteket 

Også har vi give Panodil for vores har også været hårdt ramt 

Anmeld Citér

3. november 2023

LEEV

Tak for jeres input alle sammen! Jeg prøver med noget Panodil og agurker OG savlesmække

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.