At fortælle sin dreng, at man har fået en kæreste.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.568 visninger
12 svar
17 synes godt om
31. oktober 2023

Less is more

Profilbillede for Less is more

På fredag vil jeg fortælle min dreng på syv år, at jeg har fået en kæreste, men jeg er bange for hans reaktion ��

Det er en dejlig kvinde, jeg har mødt og vi har efter 7 måneder udviklet nogle ret stærke følelser for hinanden- ligesom jeg har mødt hendes børn et par gange over aftensmad. Og det er gået over alt forventning. 

For 9 dage siden talte jeg, uden at min søn vidste, hvem jeg talte med, i telefon med min kæreste og fra stuen hørte han, at jeg sagde "jeg elsker dig " til min kæreste. Han kom ind i køkkenet og var helt desillusioneret og spurgte, hvem jeg sagde det til. 

Jeg har aldrig talt usandt til ham før, men totalt presset over hans reaktion, valgte jeg at sige, at jeg talte med en ven, der var ked af det. 

Jeg kan ikke lide at lyve, og vil derfor fortælle min søn på fredag at jeg har fået en kæreste, så vi har hele weekenden til at tale om tingene, men jeg må tilstå, jeg er totalt bange for hans reaktion og hvad, det vil gøre ved ham��

Har I nogle gode råd til, hvordan jeg kan sige det på bedst mulig vis , og hvordan er det gået for jer?

Tak på forhånd ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Bare sig det lige ud.. det er nemmest.. 

Min søn var 8 år da jeg fortalte ham jeg var blevet kærester med min nu, ægtemand. 
Han bemærkede også jeg talte meget i telefon med “en eller anden”, så sagde til ham at mor har fået en kæreste, jeg har snakket med ham i ret lang tid og synes han er rigtig sød, og jeg vil meget gerne have at han mødte ham. Det ville han gerne, og i dag ser han min mand som sin far

held og Lykke med det

Anmeld Citér

31. oktober 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Først tænker jeg, at du er kvinde som har en pigekæreste. Har du haft det før? Altså ved din søn det? For eller er der måske en ekstra ting at skulle fortælle der. 
Dernæst tænker jeg, hvor er hans far og savner din søn jeres tresomhed? 

Er alt godt, så ville jeg også bare sige det ligeud uden at gøre et stort nummer ud af det. 

Måske har han en masse spørgsmål eller måske siger han bare 'nå nå'. Og så kan du sige til ham, at han altid kan spørge senere. Ellers spørg ham senere, hvad han synes om, at Mor har fået en kæreste. 
Og fortælle, at du gerne vil at I møder hinanden, når han også synes det er okay. 
Hold det som en positiv ting. 

Tillykke med kærligheden

Anmeld Citér

31. oktober 2023

AnoMor

Less is more skriver:

På fredag vil jeg fortælle min dreng på syv år, at jeg har fået en kæreste, men jeg er bange for hans reaktion ��

Det er en dejlig kvinde, jeg har mødt og vi har efter 7 måneder udviklet nogle ret stærke følelser for hinanden- ligesom jeg har mødt hendes børn et par gange over aftensmad. Og det er gået over alt forventning. 

For 9 dage siden talte jeg, uden at min søn vidste, hvem jeg talte med, i telefon med min kæreste og fra stuen hørte han, at jeg sagde "jeg elsker dig " til min kæreste. Han kom ind i køkkenet og var helt desillusioneret og spurgte, hvem jeg sagde det til. 

Jeg har aldrig talt usandt til ham før, men totalt presset over hans reaktion, valgte jeg at sige, at jeg talte med en ven, der var ked af det. 

Jeg kan ikke lide at lyve, og vil derfor fortælle min søn på fredag at jeg har fået en kæreste, så vi har hele weekenden til at tale om tingene, men jeg må tilstå, jeg er totalt bange for hans reaktion og hvad, det vil gøre ved ham��

Har I nogle gode råd til, hvordan jeg kan sige det på bedst mulig vis , og hvordan er det gået for jer?

Tak på forhånd ��

Min søn var også 7 år da jeg fandt sammen med min kæreste. Jeg sagde det bare som det var. “Mor har fået en kæreste, han hedder …., han har to børn på x antal år bla bla bla” og hand svar var “okay”. 
ingen reaktion hverken positiv eller negativ. Bare accept 

Anmeld Citér

31. oktober 2023

AnoMor

Aalborgtøsen skriver:

Først tænker jeg, at du er kvinde som har en pigekæreste. Har du haft det før? Altså ved din søn det? For eller er der måske en ekstra ting at skulle fortælle der. 

Er alt godt, så ville jeg også bare sige det ligeud uden at gøre et stort nummer ud af det. 

Måske har han en masse spørgsmål eller måske siger han bare 'nå nå'. Og så kan du sige til ham, at han altid kan spørge senere. Ellers spørg ham senere, hvad han synes om, at Mor har fået en kæreste. 
Og fortælle, at du gerne vil at I møder hinanden, når han også synes det er okay. 

Tillykke med kærligheden

Less is more er en mand

Anmeld Citér

1. november 2023

Less is more

*.* skriver:

Bare sig det lige ud.. det er nemmest.. 

Min søn var 8 år da jeg fortalte ham jeg var blevet kærester med min nu, ægtemand. 
Han bemærkede også jeg talte meget i telefon med “en eller anden”, så sagde til ham at mor har fået en kæreste, jeg har snakket med ham i ret lang tid og synes han er rigtig sød, og jeg vil meget gerne have at han mødte ham. Det ville han gerne, og i dag ser han min mand som sin far

held og Lykke med det

Tak for støtten og gode råd❤️

Anmeld Citér

1. november 2023

Less is more

Aalborgtøsen skriver:

Tillykke med kærligheden

Jeg er åbenbart virkelig i kontakt med min feminine side - dine overvejelser taget i betragtning om de signaler, jeg sender��

Det tager jeg nu som et kompliment. 

Tak for gode overvejelser- specielt dine råd med at spørge min dreng på et senere tidspunkt om, hvordan han har det med, at jeg har fået en kæreste og lade ham selv afgøre, hvornår han ønsker at træffe hende��

Anmeld Citér

1. november 2023

Less is more

AnoMor skriver:

Min søn var også 7 år da jeg fandt sammen med min kæreste. Jeg sagde det bare som det var. “Mor har fået en kæreste, han hedder …., han har to børn på x antal år bla bla bla” og hand svar var “okay”. 
ingen reaktion hverken positiv eller negativ. Bare accept 

Tak for det. Det fjerner en del pres

Anmeld Citér

1. november 2023

AnoMor

Less is more skriver:

Tak for det. Det fjerner en del pres

Tænker at så længe at han kan mærke du er glad. Så vil han tage det positivt.

Anmeld Citér

2. november 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker at det fylder meget mere for dig, end det gør for din dreng han vil højest sandsynligt enten sige “okay” eller “nå” eller også vil han spørge lidt ind. Hvad hun hedder fx. 
Men forvent ikke den store reaktion fra en 7årig, han kan ikke rigtig forholde sig til hvad det betyder

så sig du det bare på en helt rolig måde  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.