Udgifter til hest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. oktober 2023

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har som barn/ung redet rigtig meget indtil universitet og herefter job, mand og børn kom til at fylde for meget i mit liv.

Min datter har arvet den samme interesse for heste og har nu redet i en del år og heste fylder ret meget for hende. Vi har lånt en hest af nogle venner, men den er ved at være oppe i årene, så derfor overvejer at købe en hest selv, som hende og jeg kan dele, men vil høre jer, hvor store udgifter i har til "driften" af hesten herunder f.eks. smed, dyrlæge og forsikring? 

Vores udgifter til opstaldning og foder vil ikke sære så store, som for mange andre, da hesten kan gå i løsdrift hos nogle venner vi har i nærheden, der også har heste, så foder i sommermåneder (uden tørke) vil være lave, da de har flere folde at skifte mellem, så der er græs nok til en stor del af året, men der skal jo nok suppleres op med noget andet foder til tider. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Vil skyde på omkring 2500kr mdr. 

Anmeld Citér

30. oktober 2023

Janey

Profilbillede for Janey
Minime2018 skriver:

Vil skyde på omkring 2500kr mdr. 

Er det med eller uden foder og opstaldning? Jeg ved de to poster kan være ret høje, så hvis det er inkl. det er det billigere end jeg havde regnet med men en smule højere end jeg havde forventet, hvis det kun er smed/dyrlæge/forsikring. Dog stadig inden for en grænse vi godt vil bruge på det

Anmeld Citér

30. oktober 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Årh, det er sådan et ubehageligt regnestykke. For det vil de fleste af os jo helst ikke vide, når det kommer til stykket

Der skal som minimum vitaminer til om sommeren, og mange heste har stadig brug for foder det meste af året. Det er - ligesom alt andet med heste - steget. 

Jeg betaler pr mdr 

700 kr for smed (+300 ved tabt sko)

2400 i opstaldning

550 kr i forsikring (husk ansvar er lovpligtig) 

500-1000 kr i undervisning .

Vaccination og tandlæge 1x årligt

Herudover er der dækkener, udstyr, tilskud, evt stævner og selvfølgelig dyrlægen, som min hest åbenbart elsker at få besøg af.

Jeg ved, at man kan have hest på mange måder, men tror fælles for det er, at det er dyrere end planlagt. Så sæt altid lidt ekstra af i budgettet.

Anmeld Citér

30. oktober 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna
Janey skriver:

Jeg har som barn/ung redet rigtig meget indtil universitet og herefter job, mand og børn kom til at fylde for meget i mit liv.

Min datter har arvet den samme interesse for heste og har nu redet i en del år og heste fylder ret meget for hende. Vi har lånt en hest af nogle venner, men den er ved at være oppe i årene, så derfor overvejer at købe en hest selv, som hende og jeg kan dele, men vil høre jer, hvor store udgifter i har til "driften" af hesten herunder f.eks. smed, dyrlæge og forsikring? 

Vores udgifter til opstaldning og foder vil ikke sære så store, som for mange andre, da hesten kan gå i løsdrift hos nogle venner vi har i nærheden, der også har heste, så foder i sommermåneder (uden tørke) vil være lave, da de har flere folde at skifte mellem, så der er græs nok til en stor del af året, men der skal jo nok suppleres op med noget andet foder til tider. 

Ps. Husk at næringsindholdet skifter meget i løbet af sommeren, så selvom der er græs på folden, så skal man stadig være OBS, måske tidligere end man regner med

Anmeld Citér

30. oktober 2023

Pb18

Jeg brugte omkring 7000 kr per måned da jeg havde hest (Storkøbenhavn). 

1200kr for smed hver 5. uge (hun kunne ikke trække den længere pga dårlige hove). 

3500 kr pr måned for opstaldning, foder og wrap. 

250 kr for ekstra hø

500 kr for diverse tilskudsfoder

Og resten gik til dyrlæge, kiropraktor, sadelmager, nye dækkener, undervisning mm. Da jeg opgjorde det blev jeg ret overrasket over, hvor mange skjulte udgifter der var og jeg var bestemt ikke typen, der købte nyt udstyr "bare fordi". Min trense købte jeg fx da jeg købte min hest og den klarede fint alle 16 år jeg havde hesten og jeg har haft 4 par ridebukser gennem de 16 år, de tre er stadig i glimrende stand. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.