Kan jeg være blevet gravid igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
2 svar
3 synes godt om
30. oktober 2023

Anonym trådstarter

Hej

D. 20/10 begyndte jeg at bløde, jeg var på det tidspunkt 5+3 i graviditeten. Fik taget blodprøve hus lægen ugen efter, hvor jeg fik taget to blodprøver med 3 dages mellemrum. Den sidste blodprøve viste at mit HCG-niveau var faldet til 16.

Tre dage efter blodprøven viste et HCG-niveau på 16 tog jeg en graviditetstest (Valmed test). Den var positiv men med en lidt svag streg. Morgenen efter tog jeg en ny test og denne blev hurtigere positiv og stregen var samtidig også mere kraftig.

Mit spørgsmål er, kan jeg allerede være gravid igen eller? Og er der nogle af jer som har oplevet, at en test blev mere tydelig selvom man en uge forinden havde en spontan abort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det er de sværre meget usandsynligt at der er tale om en ny graviditet. Først skal HCG gå i nul, så skal der ske ny ægløsning, befrugtning, sætte sig fast, osv.

Testene varierer naturligt alt efter væskeindtag, tid på dagen, osv… 

Anmeld Citér

30. oktober 2023

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Hej

D. 20/10 begyndte jeg at bløde, jeg var på det tidspunkt 5+3 i graviditeten. Fik taget blodprøve hus lægen ugen efter, hvor jeg fik taget to blodprøver med 3 dages mellemrum. Den sidste blodprøve viste at mit HCG-niveau var faldet til 16.

Tre dage efter blodprøven viste et HCG-niveau på 16 tog jeg en graviditetstest (Valmed test). Den var positiv men med en lidt svag streg. Morgenen efter tog jeg en ny test og denne blev hurtigere positiv og stregen var samtidig også mere kraftig.

Mit spørgsmål er, kan jeg allerede være gravid igen eller? Og er der nogle af jer som har oplevet, at en test blev mere tydelig selvom man en uge forinden havde en spontan abort?

Tænker ikke det er en ny graviditet. 
Jeg har også prøvet, at de blev svagere og så meget tydelige for så at blive svage og helt negative (har mistet 4 gange, kun 1 barn). 
Blev du fulgt med blodprøver til HCG var i 0?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.