fødselsdagsbrunch Tøj kvinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Kan jeg som kvinde mød op i et sort jakkesæt eller en andre  farve ( forslag modtages ) med en eller anden farve skjorte på  jeg er blevet inviteret til fødselsdagsbrunch i en anledning af en rund fødselsdag men jeg bryder mig ikke om at gå i kjole og derfor overvejer at jakkesæt i stedet for?

Hvorfor skulle du ikke kunne det? 

Men er det fin brunch eller bare afslappet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg må være dig svar  skyldig jeg har aldrig været til en før men umiddelbart tænker jeg ikke at min hverdagstøj passer til en fødselsdag brunch

Bukser og en fin bluse/trøje....

det er bare brunch. Den morgenmad. Tænker ikke folk kommer i deres fineste puds. Men bare ganske alm tøj. 

Anmeld Citér

28. oktober 2023

Kir

Altså det kommer jo an på flere ting, hvor fint man skal klæde sig. Brunch er lidt mindre fint end middag. Rund fødselsdag er lidt finere end ellers, og så også hvorhenne det er. Er det hjemme, på en cafe eller et finere sted? Og så tænker jeg også hvis man kender fødselaren, så har man en fornemmelse af om det er en der klæder sig fint eller afslappet.

Og så er det min egen personlige erfaring at folk i Jylland er lidt mere afslappede end i København kom meget overdressed til en 30 års fødselsdag, og det var ikke engang superfint det jeg havde på  

Anmeld Citér

29. oktober 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kir skriver:

Altså det kommer jo an på flere ting, hvor fint man skal klæde sig. Brunch er lidt mindre fint end middag. Rund fødselsdag er lidt finere end ellers, og så også hvorhenne det er. Er det hjemme, på en cafe eller et finere sted? Og så tænker jeg også hvis man kender fødselaren, så har man en fornemmelse af om det er en der klæder sig fint eller afslappet.

Og så er det min egen personlige erfaring at folk i Jylland er lidt mere afslappede end i København kom meget overdressed til en 30 års fødselsdag, og det var ikke engang superfint det jeg havde på  

Jeg er helt enig i det meste, men lige den med Jylland vs. København kan man ikke generalisere omkring på den måde. Det afhænger helt af, hvilket segment, man fester med, og risikoen for at være overdressed jyde til en fest i København er lige så stor som det modsatte. Alle jyder og alle københavnere har jo ikke samme standarder/dresscodes. 

Anmeld Citér

29. oktober 2023

Kir

Mor og meget mere skriver:

Jeg er helt enig i det meste, men lige den med Jylland vs. København kan man ikke generalisere omkring på den måde. Det afhænger helt af, hvilket segment, man fester med, og risikoen for at være overdressed jyde til en fest i København er lige så stor som det modsatte. Alle jyder og alle københavnere har jo ikke samme standarder/dresscodes. 

Du har helt ret, det var et forsøg på at være lidt humoristisk   er egentlig ikke fan af den der opfattelse at det er jyderne mod københavnerne (eller omvendt) som nogen oprigtig mener. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.