Thailand med 1-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.894 visninger
12 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. oktober 2023

Anonym trådstarter

Hej! Vi skal snart til Thailand på ferie med vores 1-årig. Jeg er lidt nervøs mht. mad, snacks osv.. Nogle der har gode råd ift rejsen? Har du været i Asien med baby/børn og hvis ja - hvordan var det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Thailand er skønt og nemt - også med små børn. Selv hvis man som jeg foretrækker at undgå de mest tourister steder, er det næsten altid nemt at komme omkring og nemt at finde det man har behov for. Der er jo også spædbørn i Thailand - så jeg plejer at se det som en fin mulighed for lige at genopdage hvor meget der kan lade sig gøre, blot man tager den lidt med ro. Alt efter hvor I skal hen er både babymad og bleer lette at få - og jeg tænker at et barn på 1 år fint bare kan dele mad med mor og far når I går på restauranter mv… måske undgå de mest suspekte gadekøkkener

Ellers er der vel ikke så meget at sige, med mindre du vil spørge om noget konkret? Jeg har samlet set været i thailand med børn i en 3-4 måneder fordelt af flere omgange og med alder fra 9 måneder til 6 år - det er et dejligt land og en dejlig kultur og folk. 

Anmeld Citér

27. oktober 2023

Tullebadulle

Hej! Vi skal snart til Thailand på ferie med vores 1-årig. Jeg er lidt nervøs mht. mad, snacks osv.. Nogle der har gode råd ift rejsen? Har du været i Asien med baby/børn og hvis ja - hvordan var det? 

Har været flere gange i Thailand - 3 mnd gammel baby og en på 1 1/2 år. 

Alt er dejligt!  Jeg kan anbefale at tage bleer med - de du køber i Asien er parfumerede. Mht mad kan du give ris, kylling, fisk, forårsruller… der er mange muligheder 

Anmeld Citér

27. oktober 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg ville nok fylde kufferten med noget safe food. Mår vi har rejst med små børn, har vi altid haft fx. Semper grødpulver med

Husk bleer og også vådservietter, hvis i bruger det. Det kan ikke fås uden parfume

Anmeld Citér

27. oktober 2023

Tullebadulle

Ønskebaby1987 skriver:

Jeg ville nok fylde kufferten med noget safe food. Mår vi har rejst med små børn, har vi altid haft fx. Semper grødpulver med

Husk bleer og også vådservietter, hvis i bruger det. Det kan ikke fås uden parfume

Ikke nødvendigt - de har masser af frugter grønsager, fisk og kylling. Baby mad/ grød kan man købe i supermarkederne. 
En på 1 år spiser vel også almindelig mad allerede..? Og ikke kun grød… tænker jeg. 
vi har aldrig haft problemer med det. 

Anmeld Citér

28. oktober 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
Tullebadulle skriver:

Ikke nødvendigt - de har masser af frugter grønsager, fisk og kylling. Baby mad/ grød kan man købe i supermarkederne. 
En på 1 år spiser vel også almindelig mad allerede..? Og ikke kun grød… tænker jeg. 
vi har aldrig haft problemer med det. 

Ja det gør de, men ved i hvert fald da mine lige var fyldt 1(og nu skriver ts ikke præcis alder), blev de ikke ordentlig mætte af det de kunne spise som fast føde. Så der fik de ofte grød også. Og så er det bare super nemt med Semper, når man er på farten, fordi det kun skal blandes med varmt vand

Anmeld Citér

28. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Tror mht grød at det er super forskelligt fra barn til barn. 
min store spiste grød da han var 1 år for at opnå mæthed, min lille har aldrig brudt sig om grød, og spiste slet ikke grød mere da hun var 1 år. 
så der må ts tage højde for hvad hendes barn spiser, og om det er noget hun vil medbringe selv eller om det blot skal købes på ferien

Anmeld Citér

30. oktober 2023

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar allesammen  Og med vaccine - hvilke/hvilken gav i til jeres 1+ årig? 

Anmeld Citér

30. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Tusind tak for jeres svar allesammen  Og med vaccine - hvilke/hvilken gav i til jeres 1+ årig? 

Ville kontakte lægen og høre hvad anbefalingerne er.

Anmeld Citér

30. oktober 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Det har været lidt forskelligt - med min ene (som var mindre) fremrykkede vi 1-års vaccinerne nogle uger så de var givet inden afrejse. Hele familien er hep-vaccineret af før og efter lange rejser. 

Vi har ikke anvendt malaria medicin, med afsæt i en vurdering af tidspunkt og destination for de pågældende ture … 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.