Blødningsforstyrrelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.559 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober 2023

Anonym trådstarter

Hvornår skal man gå til lægen med forstyrrelser i ens cyklus

Jeg har længe haft en meget stabil cyklus på 32 dage, men pludselig er det lidt noget rod. I forrige cyklus fik jeg en lille pletblødning omkring der hvor jeg normalt har ægløsning, og jeg fik først mens igen på CD 51. Og den var utrolig mild, og meget kortere end sædvanligt.

I denne cyklus havde jeg en lille pletblødning på dag 14 og nu igen på dag 18, i dag. I følge min beregning burde jeg have æl i morgen eller i overmorgen. 

Jeg er ikke gravid og prøver ikke på at blive det. - Er steriliseret. 

Hvornår ville du søge læge?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hvornår skal man gå til lægen med forstyrrelser i ens cyklus

Jeg har længe haft en meget stabil cyklus på 32 dage, men pludselig er det lidt noget rod. I forrige cyklus fik jeg en lille pletblødning omkring der hvor jeg normalt har ægløsning, og jeg fik først mens igen på CD 51. Og den var utrolig mild, og meget kortere end sædvanligt.

I denne cyklus havde jeg en lille pletblødning på dag 14 og nu igen på dag 18, i dag. I følge min beregning burde jeg have æl i morgen eller i overmorgen. 

Jeg er ikke gravid og prøver ikke på at blive det. - Er steriliseret. 

Hvornår ville du søge læge?

Min læge siger, hellere en gang for meget end for lidt, når det gælder blødning uden for mønster. Så ja, jeg ville kontakte min læge, men nok via min læge app, altså sende en besked, som min læge så kan svare på(det ved jeg ikke om din læge har). 

Anmeld Citér

25. oktober 2023

Anonym

Helt klart gå til lægen ved pletblødninger. Formodentlig harmløst, i værste fald kræft

Oplevede det selv for år tilbage, et par pletblødninger i to cyklusser. Lægen tog det meget seriøst og tog celleskrab og nærmest alle test for kønssygdomme. Og alt var fint, vi fandt ingen årsag og det stoppede af sig selv. Men det var netop hende der sagde at man altid skal komme ved uventede pletblødninger 

Anmeld Citér

25. oktober 2023

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg giver lægen et kald i morgen.

Anmeld Citér

25. oktober 2023

Panther

Profilbillede for Panther

Det ville jeg tænke er en forholdsvis normal anormalitet, og jeg ville ikke gå til læge med mindre der var andre symptomer. 

Anmeld Citér

29. oktober 2023

Alha

Profilbillede for Alha

Man får stadig sine menstruationer efter sterilisation. Er man i den fertile alder er det normalt at have uregelmæssig menstruation i ny og ny. Det kan være en hormonel ubalance, en stresset situation, you name it. Jeg tænker ikke, det er farligt, når man er i den fertile alder. Men bliver det ved, og er du træt af det, så vil en gynækolog formentlig foreslå p-piller eller hormonspiral, og jeg kan bedst forestille mig, at det ikke er i din interesse, når du er steriliseret.

Anmeld Citér

29. oktober 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Alha skriver:

Man får stadig sine menstruationer efter sterilisation. Er man i den fertile alder er det normalt at have uregelmæssig menstruation i ny og ny. Det kan være en hormonel ubalance, en stresset situation, you name it. Jeg tænker ikke, det er farligt, når man er i den fertile alder. Men bliver det ved, og er du træt af det, så vil en gynækolog formentlig foreslå p-piller eller hormonspiral, og jeg kan bedst forestille mig, at det ikke er i din interesse, når du er steriliseret.

Jeg tænker at TS udmærket er klar over at man får mens selvom man er steriliseret... Men enhver kvinde uagtet hvor meget man er i den ferie alder, bør tage blødningsforstyrrelser alvorligt og i det mindste tage en snak med sin læge. I langt de fleste tilfælde er det heldigvis ganske harmløst, men indimellem er det ikke, og blødningsforstyrrelser kan sagtens være det eneste symptom på at noget ikke er som det skal være.

Så man skal ikke lade stå til, man bør altid tale med sin egen læge som kender en..

Anmeld Citér

29. oktober 2023

Anonym trådstarter

Alha skriver:

Jeg er helt klar over at man stadig får menstruation når man er steriliseret, det er ikke der problemet er.

Jeg kan også godt leve med at min menstruation er lidt uregelmæssig, men jeg blev i tvivl om de her pletblødninger der pludselig kommer midt i min cyklus. Det er ikke noget jeg har oplevet før.

Jeg har i hvert fald skrevet til min læge og venter på svar om hun synes det er noget der skal undersøges nærmere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.