Skal jeg kontakte vagtlægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.769 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2023

Anonym trådstarter

Jeg kom til at rykke i min 2 årige søns arm så den sagde en knæklyd, da jeg vil tag ham væk fra at hive i mit tøj. Han begyndte at græde lidt da det skete, men har ikke efterfølgende beklagede sig over sin arm. Mit spørgsmål er om jeg skal have lægen til at kig på armen, om den er gået af led?, når han ikke beklager sig over armen efterfølgende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2023

Anonym

Jeg tænker at du ikke ville være i tvivl hvis den var gået af led, det er meget smertefuldt og kan dit barn bevæge armen ville jeg ikke være bekymret.  

Anmeld Citér

22. oktober 2023

Anonym

Synes ikk det er alvorligt nok til lægevagten der skal tage sig af langt alvorligere problemer. Få en akuttid hos egen læge i morgen evt hvis du synes han virker til at have ondt, er hævet, har misfarvninger eller er begrænset i sin motorik. Men bliver han blå nu eller hævet kan du godt ringe 1813

Anmeld Citér

22. oktober 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Hvis han kan bøje og strække sin arm er alt fint.

Vh ortopædkirurg

Anmeld Citér

22. oktober 2023

B&J

Hvis han kan alt med armen så skal du ikke tænke på det. Vores arme og ben kan også knække 

Hvis den er hoppet ud af led så skal barnet nok fortælle det 

Anmeld Citér

22. oktober 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Når små børns albue går af led er det ikke ligesom hos voksne. Det er en lille luksation af hovedet af den ene underarmsknogle. De kan sagtens være glade kort efter, men bøjer ikke armen. Derfor kigger man efter om de bruger armen normalt, og ikke om de selv “siger til”

Anmeld Citér

22. oktober 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Så længe han bruger armen og ikke beklager sig, kan jeg ikke se grund til hverken læge eller vagtlæge.

Hvorfor tænker du der skal kigges på den ? Det er jo helt normalt at man kan klikke i ledene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.