Ingen tegn på menstruation eller graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.688 visninger
6 svar
1 synes godt om
18. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Det er muligvis meget almindeligt, ikke at mærke tegn på at menstruation er på vej. Ej heller på, om man kan være tidligt gravid. Hvis det er tilfældet, er jeg "kun" 3+6, regnet fra formodet ægløsning, 2 døgn efter positiv ægløsningstest. Dog har jeg testet positiv sent (tidligst 5+6), de gange jeg har været gravid. Jeg har muligvis kunne teste positiv tidligere, men det er først der, jeg har haft en fornemmelse af "at føle mig gravid".

Da jeg kun har haft en menstruation,  efter min kirurgiske abort d. 28.8, er det svært at vide, hvor lang min cyklus er/bliver. Det frustrerer mig nu, fordi jeg tænker, at det er ved at være "op over", men ikke kan vide mig sikker.

Jeg føler mig ikke gravid på nuværende tidspunkt, men det kan jo først udelukkes ved menstruation eller positiv test.

Hvad har i gjort, de af jer, der lige som mig, ingen symptomer har mærket?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2023

Ananas

Gud hvor har jeg stået i den situation mange gange, det er top frustrerende. Jeg har fundet ud af at jeg kan psyke min mens til at blive forsinket. Hvis jeg går og frygter at være gravid så udebliver den! Indtil jeg ikke kan lade være mere og tager en negativ test, så kommer den dagen efter.... af samme grund skyndte jeg mig at tage en test i sidste uge for ikke at skulle gå og vente en uge på den.. og så var den sgu positiv og sidst jeg var gravid kunne jeg først teste positiv 3 uger over tid - fandt ud af at ægløsning havde rykket sig 3 uger. 

I forhold til cyklus efter en abort så var jeg også igennem sådan en i sommers og min cyklus var mærkelig i 2 måneder efter. Jeg har absolut ingen tegn på graviditet lige nu (4+3) andet end en bragende positiv test. Så der er nok ikke så meget andet for end at vente på mens eller test. Vær forberedt på at kroppen kan springe en cyklus over eller der kan være blødningsforstyrrelser efter abort, det kan tage nogle måneder

Anmeld Citér

19. oktober 2023

MortilF+V

Ananas skriver:

Gud hvor har jeg stået i den situation mange gange, det er top frustrerende. Jeg har fundet ud af at jeg kan psyke min mens til at blive forsinket. Hvis jeg går og frygter at være gravid så udebliver den! Indtil jeg ikke kan lade være mere og tager en negativ test, så kommer den dagen efter.... af samme grund skyndte jeg mig at tage en test i sidste uge for ikke at skulle gå og vente en uge på den.. og så var den sgu positiv og sidst jeg var gravid kunne jeg først teste positiv 3 uger over tid - fandt ud af at ægløsning havde rykket sig 3 uger. 

I forhold til cyklus efter en abort så var jeg også igennem sådan en i sommers og min cyklus var mærkelig i 2 måneder efter. Jeg har absolut ingen tegn på graviditet lige nu (4+3) andet end en bragende positiv test. Så der er nok ikke så meget andet for end at vente på mens eller test. Vær forberedt på at kroppen kan springe en cyklus over eller der kan være blødningsforstyrrelser efter abort, det kan tage nogle måneder

Tak for dit svar Og stort tillykke med graviditeten. Gid det var mig

Jeg ved med sikkerhed, at jeg har haft ægløsning, da jeg både havde flere positive ægløsningstest (over flere dage), samt et blevet scannet (for at tjekke, at alt ser fint ud). Det er for en uge siden scanning og der kunne de se, at jeg havde haft ægløsning 

Jeg kan ikke lade være med at håbe, selvom det er meget tidligt og slet ikke sikkert.

Min lænd begynder at drille igen, hvilket den har gjort i flere uger on/off. Så hvis jeg ikke er gravid, vil jeg bare gerne have min menstruation, så vi kan prøve igen.

Anmeld Citér

19. oktober 2023

Ananas

KNV skriver:

Tak for dit svar Og stort tillykke med graviditeten. Gid det var mig

Jeg ved med sikkerhed, at jeg har haft ægløsning, da jeg både havde flere positive ægløsningstest (over flere dage), samt et blevet scannet (for at tjekke, at alt ser fint ud). Det er for en uge siden scanning og der kunne de se, at jeg havde haft ægløsning 

Jeg kan ikke lade være med at håbe, selvom det er meget tidligt og slet ikke sikkert.

Min lænd begynder at drille igen, hvilket den har gjort i flere uger on/off. Så hvis jeg ikke er gravid, vil jeg bare gerne have min menstruation, så vi kan prøve igen.

Krydser fingre for dig

Anmeld Citér

19. oktober 2023

MortilF+V

Ananas skriver:

Krydser fingre for dig

Tusind tak

Anmeld Citér

19. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg har altid mærkelige symptomer op til mens. 
når jeg er gravid har jeg ingen symptomer

Anmeld Citér

19. oktober 2023

MortilF+V

*.* skriver:

Jeg har altid mærkelige symptomer op til mens. 
når jeg er gravid har jeg ingen symptomer

Jeg håber, at det samme gælder mig

Tak for dit svar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.