Rødmeoperation - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.102 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. oktober 2023

Anonym trådstarter

Hej :-) 

Er der nogle der har fået foretaget en rødmeoperation og vil dele sine erfaringer? 

Jeg har lidt af rødme og angst for at rødme.. siden jeg var 17 år, og startede på gymnasiet. Er i dag 34 år.

Det er en “flugt”-angst kombineret med at blive rød i ansigtet, der forværrer angsten og rødme . Sådan tomatrød i hovedet, mest når jeg skulle præstere eller hvis jeg følte mig presset (køen i netto, indespærret, flovhed..). Jeg fik betablokker for eksamen, har fået antidepressiver for angsten.. men det er rødmen der generer mig grænseløst. Er stolt over hvor langt jeg er nået med arbejde og fået en universitetsgrad, men det er i høj grad betablokkernes fortjeneste. Har gået til en masse psykologer, meta kognitiv terapi, hypnose uden større effekt.

Jeg har økonomien til at betale for det.. men har også hørt om bivirkninger som kompensatorisk sved. Så søger nogen erfaringer :-)

Bh rødhætte 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2023

Anonym

Nysgerrig? Hvad går sådan en operation ud på?

I øvrigt super flot alt det du har opnået og arbejdet med med dig selv

Anmeld Citér

17. oktober 2023

Anonym trådstarter

Det er et mindre indgreb, hvor man klipper en nerve i armhulen over. På engelsk hedder det ETS operation, og medvirker til mindre sved på håndfladerne og ingen rødme. Der er bare nogle sideeffekter, som fx svedproblemer :-)

Og tusind tak! Føler jeg har drugget mig igennem det hele

Anmeld Citér

17. oktober 2023

Anonym

Det er et mindre indgreb, hvor man klipper en nerve i armhulen over. På engelsk hedder det ETS operation, og medvirker til mindre sved på håndfladerne og ingen rødme. Der er bare nogle sideeffekter, som fx svedproblemer :-)

Og tusind tak! Føler jeg har drugget mig igennem det hele

Spændende.

Men altså, sved kan man jo lidt lettere skjule en tomatansigt og med sund kost, hygiejne og tøj til formålet må det da være en ok side-effect.

har du set denne gruppe på Facebook, måske der er erfaringer og hente der: https://m.facebook.com/groups/334039357095989/

Anmeld Citér

18. oktober 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Det er et lille hurtigt indgreb, hvor man via armhulen kommer ind i brystkassen og skærer en nervestreng over. Selve indgrebet er ret fredeligt, og man har det godt bagefter. Problemet er, at man får tørre hænder og ansigt og kan risikere at udvikle kompensatorisk øget svedtendens, som kan være meget meget generende, og dom der så ikke kan gæres noget ved. 

Anmeld Citér

18. oktober 2023

Brygge

Profilbillede for Brygge

Hej

jeg “lider” af samme problem som dig. Ekstrem rødme i ansigtet som kun bliver forværret ved bevidstheden om rødmen og angsten for at rødme. 
jeg fik foretaget operationen for ca. 15 år siden. Desværre synes jeg ikke at jeg kunne mærke en forskel. Jeg blev ved med at rødme. Til gengæld har det hjulpet mig at gå i terapi samt åbne op om mit “problem”. 
og så har jeg fået IPL laser behandling et par gange om året, da jeg nærmest føler at jeg kronisk er rødlig i ansigtet efterhånden. 
kh 

Anmeld Citér

8. december 2023

Anonym

Hej med dig,
Opslaget er nu et par mdr. gammel og jeg er nysgerrig på om du har foretaget dig yderligere?

Jeg har overvejet denne operation et utal af gange. Står lidt i samme situation som dig, overlevede min universitetsgrad gennem betablokkere. 

Har altid haft et håb om, at det ville forsvinde desto ældre jeg blev, men jeg synes kun det er blevet værre. 

Dbh

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.