Adenomyose, nogen der har det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.636 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Jeg har netop, idag, fået at vide, at jeg har adenomyose i mild grad. Jeg aner ikke hvad det er, andet end at det sidder i livmoderens slimhinde og muskelvæv.

Jeg er bekymret for, om det er noget, der kan påvirke mine chancer for at blive gravid igen. Jeg døjer i forvejen med formet livmoder og en lukket æggeleder, så har allerede en del odds imod mig.

Er der mon andre herinde, der ligeledes har fået diagnosen adenomyose, som kan fortælle lidt om det?

Jeg ved snart ikke, om jeg kan holde til mere, med en missed abortion i august oveni.

Jeg har virkelig brug for, at der kommer noget positivt min vej

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg har ikke adenomyose, men endometriose. Det er i familie med hinanden, hvor adenomyose ligger i livmoderen

For mig har endoen ødelagt mine æggeledere, så vi kunne ikke få børn uden hjælp. Men det er ikke ens for alle. 

Hvis du er på Facebook vil jeg anbefale dig at søge ind i nogle grupper der. Der sidder mange, der kan svare på alle dine spørgsmål. Fx Endometriose DK - støttegruppe eller Endometriose og adenomyose - vidensdeling. 

Anmeld Citér

14. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Aalborgtøsen skriver:

Jeg har ikke adenomyose, men endometriose. Det er i familie med hinanden, hvor adenomyose ligger i livmoderen

For mig har endoen ødelagt mine æggeledere, så vi kunne ikke få børn uden hjælp. Men det er ikke ens for alle. 

Hvis du er på Facebook vil jeg anbefale dig at søge ind i nogle grupper der. Der sidder mange, der kan svare på alle dine spørgsmål. Fx Endometriose DK - støttegruppe eller Endometriose og adenomyose - vidensdeling. 

Tusind tak for dit svar.

Jeg er ked af at høre, om de føljger sygdommen har medført hos dig

Jeg vil undersøge grupperne på Facebook.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.