Svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.163 visninger
5 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Vil gerne høre hvordan i oplevede svangerskabsforgiftning jer der havde det? 

skal til lægen senere i dag med mistanke om en mild svangerskabsforgiftning, og er selv sagt rigtig bekymret for den lille. Er 28+0 i dag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2023

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Jeg opdagede ikke rigtig selv, at jeg havde SSF. Ikke andet end at mit blodtryk var højt.

De kunne se det på både blod- og urinprøve. Var i uge 30 med en for lille pige i maven. Så blev indlagt, fik lungemodner, talte med både børnelæge, fødselslæge, anæstesilæge og så neonatal - just in case for så var jeg velinformeret. 

Jeg blev så udskrevet 4 dage senere, men måtte retur morgnen efter med frygtelig ondt i begge nyrer. De troede først, at det var nyrestens anfald…det var så SSF for fuld skrue.

Jeg fødte samme aften ved aks en lille bitte pige på 917 g og 36 cm. Hun er født 30+4

Pøj pøj

Anmeld Citér

13. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Har lige været på fødegangen i dag. 
de har startet mig i penicillin behandling med mistanke om begyndende nyrebækken betændelse.. hvis symptomerne forsætter skal jeg komme igen. Mit blodtryk osv var fint så vi håber det kan tages med penicillinen NØJ hvor jeg blev bekymret og godt jeg tog afsted! 
for lægen sendte mig hjem i formiddags og sagde intet var galt  

Anmeld Citér

13. oktober 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Meget forskelligt

Første gang havde jeg svær ssf inkl help og jeg var ikke påvirket, men var pustet op som en badebold med tårnhøjt blodtryk

Anden gang havde jeg synsforstyrrelser og hovedpine, mit blodtryk var helt fint, men blodprøver helt skæve.

Tredje gang ca samme historie som anden gang.

Fjerde gang ikke ssf og havde det fint (døjede dog med andet)

Anmeld Citér

13. oktober 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg har haft det begge graviditeter. Første gang havde jeg en del sorte pletter for øjenene, men ellers ikke nogen symptomer. Havde meget højt blodtryk og fik kejsersnit i uge 37. Baby var lille, men stærk. Anden gang oplevede jeg meget utilpashed og nærmest sitren i kroppen. Tog 12 kg. På på 3 uger, var fyldt med væske i hele kroppen.  Blev sat i gang i uge 40, igen var baby lille men stærk. Jeg havde dog store udfordringer efter fødslen, var indlagt 3 dage efter og fik blodtryksnedsættende medicin i 9 mrd. bagefter. Mit blodtryk har altid været lavt (100/75) men ligger i dag på 130/80, så ikke slemt nok til medicin men alligevel noget mere end før. 

Anmeld Citér

14. oktober 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Første gang blev jeg indlagt 39+0 med hovedpine og utilpashed, havde taget 5 kg på i væske på få dage. Mit blodtryk var fint men mine blodprøver var skæve. Blev igangsat og fik akut kejsersnit 5 dage senere. Fik fin dreng på 3200g.

I min 2. Graviditet, var jeg til sidste jordemoder besøg i uge 36+5, havde sitren i kroppen, voldsomt plaget af væske i fødderne og kroppen og var bare stor og hævet. Min jordemoder sendte mig til tjek på fødegangen pga bekymring for mig. Igen var mit blodtryk helt fint, men mine blodprøver skæve. Jeg fik semi akut kejsersnit få timer senere Min søn vejede 3400g var stor og fin, men lidt umoden og havde kvalme, så han fik sonde i 2 døgn men var ellers ok efter det. Jeg var indlagt 7 dage og fin hjertemagnyl og skulle nedskrive alt væskeindtag og hvor meget urin jeg kom af med osv. jeg skulle gå med støttestrømper i 2 uger bagefter, plus stikkes med et eller andet i begge lår i et stykke tid. Mod blodpropper mener jeg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.